Z dniem 14 listopada br Polskie Koleje Państwowe wprowadzają zmiany cen
za usługi przewozowe w ruchu pasażerskim
1/.W wybranych n/w pociągach w określonej relacji stosowane będą upusty
cenowe
tj. opłata jak za przejazd pociągiem pośpiesznym:
- EC ?Polonia? Warszawa - Zebrzydowice
- EC ?Sobieski? Kraków - Zebrzydowice
- EC ?Sobieski? Zebrzydowice - Kraków
- Ex ?Kiliński ? Warszawa ?Poznań
- Ex ?Kiliński ? Poznań - Warszawa
- Ex ?Kormoran? Warszawa ? Olsztyn
- Ex ?Kormoran? Olsztyn ? Warszawa
- Ex ?Matejko? Warszawa ? Kraków
- Ex ?Matejko? Kraków - Warszawa
- Ex ?Mickiewicz? Warszawa - Poznań
- Ex ?Mickiewicz? Poznań - Warszawa
- Ex ?Morcinek? Warszawa - Katowice
- Ex ?Przemysław? Warszawa - Poznań
- IC ?Chemik? Warszawa - Gliwice
- IC ?Chemik? Gliwice - Warszwa
- IC ? Korfanty? Warszawa - Katowice
- IC ?Praha? Zebrzydowice - Warszawa
2/.W niektórych pociągach i relacjach stosowane będą ceny relacyjne
tj. przewidziane dla najkrótszej drogi przejazdu .
Pociągi i relacje objęte ceną relacyjną:
- IC ?Fredro?
- IC ?Ślęża? opłata za przejazd w kl. 2 - 55.68 zł.
- Ex ?Odra? w kl. 1 - 83.52 zł.
- Ex ?Opolanin?
- Ex ? Panorama?
- pociąg pośpieszny rel. Warszawa ? Kołobrzeg ? Warszawa przez:
Gdynię lub Kutno, Bydgoszcz, Piłę,
opłata za przejazd w kl. 2 - 39.42 zł.
Pozdrawiam ROBBO
Czy za 25zł miejscówki w drugiej klasie to nowy standard? Czy może mi to
ktoś wyjaśnić? Będę wdzięczny.
Pozdrawiam
Marek
Witam, dziś w pociągu InterCity "Mickiewicz" Warszawa - Kraków Numer:
1305, ("poczęstunek w cenie biletu, pociąg zestawiony z wagonów
klimatyzowanych"), tymczasem wagon (nr. 6) był nie klimatyzowany, a z
ogrzewaniem sterowanym ręcznie, a poczęstunek składał się tylko z
soczku. Gdzie "słodkie przekąski, kawa, herbata i coś "dla ducha"?.
Czy za 25zł miejscówki w drugiej klasie to nowy standard? Czy może mi to
ktoś wyjaśnić? Będę wdzięczny.
A czy bardzo smierdzialo z kibla?
k.
Witam, dziś w pociągu InterCity "Mickiewicz" Warszawa - Kraków Numer: 1305,
("poczęstunek w cenie biletu, pociąg zestawiony z wagonów klimatyzowanych"),
tymczasem wagon (nr. 6) był nie klimatyzowany, a z ogrzewaniem sterowanym
ręcznie, a poczęstunek składał się tylko z soczku. Gdzie "słodkie przekąski,
kawa, herbata i coś "dla ducha"?.
Koniecznie chciałeś dostać czterogramowe
ciasteczko cynamonowe i chusteczkę?
I po co Ci klimatyzacja zimą.
Czy za 25zł miejscówki w drugiej klasie to nowy standard? Czy może mi to
ktoś wyjaśnić? Będę wdzięczny.
Droga miejscówka jest po to, żebyś miał gdzie siedzieć.
Czepiasz się całkowicie bezpodstawnie.
Witam, dziś w pociągu InterCity "Mickiewicz" Warszawa - Kraków Numer:
1305, ("[..] pociąg zestawiony z wagonów klimatyzowanych"), tymczasem
wagon (nr. 6) był nie klimatyzowany, a z ogrzewaniem sterowanym ręcznie
[..] Czy może mi to ktoś wyjaśnić? Będę wdzięczny.
Ciągłe braki w parku taborowym PKP-IC spowodowane niespełnionymi aspiracjami
zarządców PICu (klima w każdym IC), oraz usilnym uprgade'owaniem kazdego Exa
do IC, przy minimalnym tylko wzorście ogólnej liczby wagonów z klimatyzacją.
Proponuję żebyś napisał reklamację informując o zaistniałej sytuacji i
dołączył bilet z miejscówką. Powininni Ci zwrócić 7-15 PLN z tego tytułu.
Ryzykujesz w sumie tylko poświęcony czas na pisanie reklamacji i koszty
przesyłki. Adres pod który należy wysłać reklamację powinieneś znaleźć w
kontaktach na stronie PKP-IC.
Zalozenia:
podobne do obiegu CMK (te ogolne)
wszystkie loki z Warszawy,coby nie komplikowac, jednak jezeli sie
przypaleta lok wroclawski, to wielkiego halo nie bedzie, jezeli jeden
dzien pojezdzi poza wroclawiem.
Aha, dwie podroze lokomotyw Rzepin-Czerwiensk i nazad sa dla
zamkniecia obiegu Lubuszanina, zeby nie bylo idiotycznej sytuacji
(jedynie teoretycznie mozliwej), ze Lubuszanin by jezdzil w te i nazad
z Czerwienska do Lublina. Dlaczego do Czerwienska, a nie Ziel. Gory?
Otoz w Czerwiensku nastepuje zmiana czola, wiec zostawimy sobie tam
EP09. Podobnie jak "Mewa" i "Portowiec" robia w Poznaniu - tak tu jest
zrobione rowniez.
OBIEG nr 1
[z 6]
Warszawa 5:30 - Wroclaw 10:19 [IC 1611 Sleza]
Wroclaw 13:41 - Warszawa 18:30 [IC 6112 Sleza]
Warszawa 19:30 - Poznan 22:38 [Ex 1705 Kilinski]
[na 6]
OBIEG nr 2
[z 2]
Warszawa 6:30 - Rzepin 11:16 [EC 46 Berolina]
Rzepin 14:42 - Warszawa 19:30 [EC 45 Paderewski]
[na 2]
OBIEG nr 3
[z 4]
Warszawa 7:30 - Poznan 10:39 [Ex 1811 Portowiec]
Poznan 14:25 - Lublin 19:37 [IC 7202 Bystrzyca]
[na 4]
OBIEG nr 4
[z 3]
Lublin 7:30 - Poznan 12:37 [IC 2700 Bystrzyca]
Poznan 17:25 - Warszawa 20:32 [IC 7100 Warta]
[na 3]
OBIEG nr 5
[z 9]
Wroclaw 6:41 - Warszawa 11:29 [IC 6110 Fredro]
Warszawa 13:30 - Poznan 16:39 [Ex 1813 Mewa]
Poznan 18:25 - Warszawa 21:34 [Ex 8112 Portowiec]
[na 13]
OBIEG nr 6
[z 1]
Poznan 6:15 - Warszawa 9:27 [IC 7102 Lech]
Warszawa 11:30 - Poznan 14:38 [Ex 17401]
Poznan 19:25 - Warszawa 22:37 [Ex 71400]
[na 1]
OBIEG nr 7
[z 11]
Szczecin 5:15 - Warszawa 11:18 [IC 8102 Chrobry]
Warszawa 12:30 - Poznan 15:38 [IC 1701 Warta]
[na 10]
OBIEG nr 8
[z 12]
Rzepin 8:42 - Warszawa 13:30 [EC 41 Varsovia]
Warszawa 15:30 - Poznan 18:30 [IC 1703 Lech]
[na 9]
OBIEG nr 9
[z 8]
Poznan 9:25 - Warszawa 12:35 [Ex 7104 Kilinski]
Warszawa 14:30 - Wroclaw 19:17 [IC 1703 Fredro]
[na 5]
OBIEG nr 10
[z 7]
Poznan 5:25 - Warszawa 8:44 [Ex 7110 Przemyslaw]
Warszawa 10:30 - Rzepin 15:16 [EC 44 Paderewski]
Rzepin 18:42 - Warszawa 22:30 [EC 47 Berolina]
[na 14]
OBIEG nr 11
[z 14]
Poznan 11:25 - Warszawa 14:33 [Ex 8110 Mewa]
Warszawa 16:15 - Szczecin 22:09 [IC 1803 Chrobry]
[na 7]
OBIEG nr 12
[z 13]
Czerwiensk 5:52 - Lublin 12:45 [Ex 7200 Lubuszanin]
Lublin 15:21 - Czerwiensk 22:24 [Ex 2701 Lubuszanin]
Czerwiensk ok. 23:45 - Rzepin ok. 0:35 [lokomotywa luzem]
[na 8]
OBIEG nr 13
[z 5]
Warszawa 16:30 - Rzepin 21:16 [EC 40 Varsovia]
Rzepin ok. 22:30 - Czerwiensk ok. 23:20 [lokomotywa luzem]
[na 12]
OBIEG nr 14
[z 10]
Warszawa 8:30 - Poznan 11:49 [Ex 1711 Mickiewicz]
Poznan 9:25 - Warszawa 16:45 [Ex 7112 Mickiewicz]
Warszawa 18:26 - Poznan 21:48 [Ex 1713 Przemyslaw]
[na 11]
dalo sie domknac w 14 lokomotyw....
Jeszcze raz, zeby sie nie zgubic podaje lancuchy obiegow:
1-6-1
2-2
3-4-3
4-4
5-13-12-8-9-5
6-1-6
7-10-14-11-7
8-9-5-13-12-8
9-5-13-12-8-9
10-14-11-7-10
11-7-10-14-11
12-8-9-5-13-12
13-12-8-9-5-13
14-11-7-10-14
Jarek D. Stawarz, Gdansk
http://panda.bg.univ.gda.pl/~jareks/pekape
(+48) 501 024817
Swoja droga dla mnie polaczenie Gdansk-Bydgoszcz nie zalicza sie do
dalekobieznych. W takim razie Exem zrobic pospiechy Koszalin-Szczecin,
Szczecin-Gdynia (wszak i tak papierowo bedzie, wiec nie martwmy sie o
wagony - pojedziem syfem, ale z doplata), Gdynia-Olsztyn, Poznan-Wroclaw
- to sa Panie polaczenia odleglosciowo porownywalne z "moim"
Gdansk-Bydgoszcz...
Nie zgodze sie. Jakis czas temu, jak byly jeszcze sieciowki ulgowe to jezdzilem
po calym kraju wszystkimi mozliwymi pociagami i troche zaobserwowalem na jakich
dystansach ludzie jezdza pociagami kwalifikowanymi.
Np.
IC Wawel Gliwice - Wroclaw (152km)
Ex Barbakan takze Gliwice - Wroclaw (152km)
IC Fredro Poznan - Wroclaw (165km)
IC Bystrzyca Poznan - Konin (100km!!!)
EC Paderewski Konin - Poznań (100km)
IC Bystrzyca Lublin - Warszawa (170km)
IC Bystrzyca Warszawa - Lublin (170km)
Ex Lubuszanin - tak samo jak z Bystrzyca
Ex Mickiewicz Bialystok - Warszawa (179km)
Ex Mickiewicz Warszawa - Białystok (179km)
To sa tylko przyklady zaobserwowane naocznie i pewnie w/w relacjach we wszystkich
pociagach dzieje sie tak samo. Jeszcze dodam ze to nie byly pojedyncze przypadki.
Kolej nie sluzy wyjada MK na wyciczki. Kolej obecnie jest po to zeby zarabiac i
tak bedzie sie dziac.
MK bedzie musial znalezc w rozkladzie cos dla siebie. Nie nalezy uwazac ze dla
potrzeby malej grupki ludzi (MK) beda robbione pospiechy tam gdzie moga byc IC.
Ostanie zdania napisalem w czasie przyszlym gdyz to nie stanie sie teraz, ale w
niezbyt odleglej przyszlosci. Do tego czasu musi sie zmienic standard w pociagach
kwalifikowanych.
A tak swoja droga, jak to sie ma w tych innych krajach? Czy taryfa tez
rowna sie jakis wspolczynnik okolo 1,6 osobowej (podstawowej) plus
obowiazkowa doplata i to wcale nie niska?
No wlasnie nie. To tez do tego czasu pewnie sie zmieni.
| Czy
| uwazasz, ze o godzinie 23:50 pociag pospieszny Gdansk - Slupsk oplacalby
| sie? Ja sadze, ze taka relacja samoistnie nie ma racji bytu, podobnie jest z
| Bydgoszcza, Olsztyna nie komentuje, bo to nie jest zaden krotki dystans.
Nie patrz na czyste kilometry, lecz na punkty polaczenia. To tak jak
porownywac Warszawa-Radom i Warszawa-Bialystok. Pomiedzy zadnych
wiekszych aglomeracji nie ma. Dla mnie polaczenia pomiedzy najblizszymi
aglomeracjami nie powinny byc Ex/IC bo to kolejny absurd.
Ktory jednak jest wdrazany. A w Niemczech takie najblizsze aglomeracje sa
polaczone nie tylko IC, a nawet ICE. Wystarczy ze zobaczysz sobie ulotke pociagow
Thalys z Koeln do Paris. Jeden z tych pociagow jedzie do Dusseldorfu, a na reszte
trzeba dojechac innymi pociagami i mimo ze to tylko 30 min jazdy to i tak
najbardziej pasuja tylko IC, ktore sa proponowane jako dojazd. Oczywiscie nie
tylko IC/ICE jezdza na tym odcinku. Dosc czesto sa takze IR i tak tez powinno byc
u nas.
© 2009 Najlepszy miesiąc kawalerski w Polsce !!! - Ceske - Sjezdovky .cz. Design downloaded from free website templates