Oglądasz wypowiedzi znalezione dla frazy: Micra Tekna
Temat: Nissan Micra
Witam
Mam pytanko zamierzam kupic Nissana Micra Tekna 1.4, chcialem uslysze
jakies
opinie i rady.
POzdrawiam
Mickey
Zbiera się bardzo ładnie i stosunkowo mało pali mialem możność jechać
3latkiem nie nażekam
pozdrawiam stasiu.
Przeczytaj wszystkie posty z tego wątku
Temat: Nissan Micra czy Toyota Yaris?
Cenowo wychodzi podobnie:
- Yaris Sol, silnik 1.3, 87 KM, + Klima: okolo 51.000 zł
-
Micra Tekna, silnik 1.4, 88 KM z klima w standardzie: po promocyjnej cenie:
50.600 zł
ale:
- Yaris Luna, silnik 1.0, 65 KM, + Klima: okolo 47.200 zł
-
Micra Visia A/C, silnik 1.2, 80 KM z klima w standardzie: po promocyjnej
cenie: 43.600 zł
Przeczytaj wszystkie posty z tego wątku
Temat: Nissan Micra
Witam
Mam pytanko zamierzam kupic Nissana
Micra Tekna 1.4, chcialem uslysze jakies
opinie i rady.
POzdrawiam
Mickey
Przeczytaj wszystkie posty z tego wątku
Temat: rzecz o cenach nowych aut. ciekawostka :-)))
rzecz o cenach nowych aut. ciekawostka :-)))
Robiłem jakieś 3-4 tyg. temu porządki ;-))) i znalazłem nieco starych motoryzacyjnych gazet. Następnie porównałem ceny z dzisiejszymi.I oto co wyszło:
Golf 5 1,4
cena: stara 56690 obecna 59590 a powinno być 47053 zł
Passat TDI 100 km
cena: stara 93090 obecna 94790 a powinno być 77265 zł
Polo 1,2
cena: stara 40040 obecna 39190 a powinno być 33233 zł
Focus 1,4 komfort
cena: stara 46000 obecna 50000 a powinno być 38180 zł
Mondeo 1,8 ambiente
cena: stara 70300 obecna 70990 a powinno być 58350 zł
Fiesta 1,3 70km
cena: stara 35300 obecna 37410 a powinno być 29300 zł
Punto 1,4 dynamic
cena: stara 46900 obecna 51400 a powinno być 38927 zł
Stilo 1,4 actual
cena: stara 52100 obecna 58250 a powinno być 43243 zł
Clio alize 1,2
cena: stara 44200 obecna 51450 a powinno być 36686 zł
Megane 1,4 express
cena: stara 54700 obecna 60500 a powinno być 45400 zł
Laguna 1,6
cena: stara 68900 obecna 73750 a powinno być 57187 zł
206 1,4 >> 207 1,4
cena: stara 44990 obecna 44200 a powinno być 37267 zł
406 1,8 kombi
cena: stara 71890 obecna 77900 a powinno być 59669 zł
307 2,0 hdi
cena: stara 63600 obecna 61400 a powinno być 52788 zł
Yaris luna 1,3
cena: stara 51600 obecna 47100 a powinno być 42828 zł
Corola terra 1,6 sedan
cena: stara 58500 obecna 61900 a powinno być 52000 zł
( tu jest wyjątek bo nowszy model ma zauważalnie lepszy wypas więc nie dałem ceny 48 tys tylko dołożyłem te 3-4 tys.)
Avensis terra 1,6 kombi
cena: stara 79100 obecna 76100 a powinno być 65653 zł
Fabia 1,4 elegance kombi
cena: stara 55300 obecna 49690 a powinno być 45900 zł
Octavia 1,6 elegance
cena: stara 66640 obecna 84600 a powinno być 55311 zł
Superb 1,8T elegance
cena: stara 107040 obecna 108340 a powinno być 88843 zł
Mercedes A 170CDI classic
cena: stara 75600 obecna 84000 a powinno być 62748 zł
Micra tekna 1,4
cena: stara 51400 obecna 46300 a powinno być 42662 zł
Primera visia 1,6 kombi
cena: stara 76100 obecna 74000 a powinno być 63163 zł
Corsa start 1,0
cena: stara 36850 obecna 37100 a powinno być 30585 zł
Astra esenta 1,7 dtl
cena: stara 66000 obecna 69100 a powinno być 54780 zł
Vectra essenta kombi 1,8
cena: stara 83450 obecna 84850 a powinno być 69263 zł
Agila start 1,0
cena: stara 35750 obecna 35700 a powinno być 29631 zł
Fiat 600 actual
cena: stara 26500 obecna 24500 a powinno być 21995 zł
A teraz uwagi:
ceny „stare” są z dnia 18 maja 2004 liczone po kursie 4,7530 jak wynika z danych w gazecie Giełda Samochodowa z 21 maja 2004 lub dane bezpośrednia w złotówkach na tamten dzień. Ceny „obecne” wziąłem z internetowych ofert producentów. Ceny jakie „powinny być” liczyłem po kursie 3,9450 bo mniej więcej taki obecnie jest. Brałem porównywalne wersje wyposażenie/drzwi. Ponieważ ceny są z 18 maja 2004 to są to juz ceny zrównane do europejskich bo byliśmy już wtedy w UE gdyby ktoś nie pamiętał. Już od czasow przejścia z kadeta na astrę producenci szczycą sie tym że następna generacja aut ( kolejny model) ma założenie być niedroższym a lepiej wyposażonym i na niemieckim rynku zazwyczaj tak było. W powyzszym porownaniu niekoniecznie to wyposażenie jest lepsze. Często jest takie samo - porownując pojazd z 2004 i z 2006 - jedyna uwaga dotyczyła Corolli co też zauważylem wcześniej. A teraz wnioski. Na forum bywały głosy że Citroen daje takie upusty bo to słabe auta. Gó.. prawda. Daje takie upusty bo jeszcze normalnie na tym zarabia; często tyle co w 2004 ( oczywiście licząc marże w %). . To pozostali dają kosmiczne narzuty na samochody co pewno jest bezposrednia przyczyną że nie padło jeszcze 80 % salonow bo i tak przy tych superpromocjach z reklamy i tak zarabiają dobrze. Co jakiś czas mamy sygnaly od analitykow że na zachodzie auta sprzedają się dobrze ale po kilkunastoprocentowych obniżkach. A i producent i tak na tym zarabia. Teraz może wyjaśni się przyczyna dlaczego w Szczecinie niemcy sa w stanie konkurować z polskimi dilerami ( a zarobki pracowników salonu tam nie sa takie jak u nas). Wniosek końcowy mój jest taki (jak już opadlo zdziwienie po powyzszej analizie cen): dilerzy dymają klientow ile wlezie bo ci nieświadomi dostając upust myslą że mają superpromocje podczas gdy faktycznie schodzi się z kosmicznych cen na „promocyjne” a mimo to ma sie identyczne ceny jak w 2004 ( czyli identyczny % zarobek) tylko uwzglednia się obniżkę kursową. Dla slabych z matematyki: roznica w kursie wyliczonym pomiędzy z 2004 a z 2006 wynosi siedemnaście (!!!) %. Czyli tyle dilerzy mają zapasu w stosunku do (wyrownanych z UE) cen z roku 2004. dlatego idąc do salony nie targujcie jakiś glupich dywanikow tylko rzeczywiście żądajcie kilka do kilkunastu procent upustu bo diler i tak swietnie na tym zarabia. I pomysleć że żaden dziennikarz motoryzacyjny nie pokusił sie o taką prostą analizę.
Przeczytaj wszystkie posty z tego wątku
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plerfly06132.opx.pl