Oglądasz wypowiedzi znalezione dla frazy: MICHELIN ENERGY MXT





Temat: Rozmiar kol
Zaintrygowalo mnie skad wzioles to swoje 3,5% i po prostu policzylem, oto
wyniki:
profil opony = (wysokosc przekroju/szerokosc opony)*100
zalozylem trzy rodzaje opon:
pelny profil czyli 155/82, dalej 185/65 i ekstremum 195/50
jak widac znamy szerokosc (w mm) i profil, wyliczam wysokosc opony od
ktorej
zalezy wskazanie predkosci,
wysokosc opony = profil*szerokosc/100
stad opona:
155/82 - wysokosc 127,1mm,
185/65 - wysokosc 120,25mm,
195/50 - wysokosc 97,5mm
teraz roznica faktycznie roznica profilu miedzy 155/82 a 185/65 jest
niewielka dokladnie 5,4%, ale roznica miedzy 155/82 a 195/50 wynosi 23,3%,
i
jesli gosc faktycznie dla obnizenia garba wlozyl sobie takie oponki to
budzik pokazuje predkosc wieksza o 20% od predkosci faktycznej i chyba
tego
szukalismy.

ja dokonalem dokladniejszego pomiaru.
zmierzylem obwod po ktorym opona sie toczy czyli faktyczna droge pokonywana
podczas jednego obrotu kola. do pomiaru uzylem dwoch kol o podobnie zuzytym
biezniku wiec nie moglem sie walanc. dodatkowo sprawdzilem to pozniej na
www.opony.pl i tam przeliczacz do zaminnikow pokazal mi wartosci podobne z
dokladnoscia do 0,2 %. chyba przyjales jakies zle zalozenie. sprawdz to
jeszcze raz.

PS. Czy ktos jezdzi na pelnym profilu 155R15, mozna dostac takie oponki??


bardzo duzo ludzi.
sam jezdzilem na firestonie F560 155R15 ale przesiadlem sie na 5,5' obute w
miski 185/65R15 (michelin MXT energy)
Przeczytaj wszystkie posty z tego wątku



Temat: Michelin Energy MXT a XT1 - dylemat

jakie są różnice w eksplowatacji tych opon
czy warto kupowac MXT (zakladając ze znajde) czy juz tylko XT1?


Moge powiedziec tylko jedno.
NIE kupuj Energy, jesli zalezy Ci na dobrym trzymaniu opony.
Jesli zalezy Ci na duzym przebiegu i malym zuzyciu paliwa to ok,
ale odbywa sie to kosztem bezpieczenstwa jazdy.
Przeczytaj wszystkie posty z tego wątku



Temat: Odp: Opony - oznaczenia

Piotr Piesik napisał(a) w wiadomości:
<7eetd2$9o@sunflower.man.poznan.pl...
:
:Jednym slowem, masz super opony.
:
:To mnie zmartwiles ;-( Spodziewalem sie ze wlasnie sa kiepskie i zaczalem
:sie zastanawiac na jakie zmienic.

Michelin MXT Energy sa swietne. Przejechalem na nich juz ponad 60tys. a
dalej sa w doskonalym stanie, maja swietna przyczepnosc, male opory toczenia
(po zdjeciu zimowek i zalozeniu MXT zuzycie paliwa spadlo o 15% !) - wedlug
mnie sa doskonale. Dlatego jak je zajezdze to chyba znowu kupie MXT..
Problemem moze byc tylko cena - sa to jedne z najdrozszych opon na rynku...

DW

Przeczytaj wszystkie posty z tego wątku



Temat: Odp: Opony - oznaczenia
Piotr Piesik napisał(a) w wiadomości:
<7ef8jo$5p@sunflower.man.poznan.pl...
:
:D.W. napisał(a) w wiadomości: <7ef382$5h@okapi.ict.pwr.wroc.pl...
:
:Michelin MXT Energy sa swietne. Przejechalem na nich juz ponad 60tys. a
:
:A czym sie roznia MXT od MXV?

to dwie rozne opony. Sorry - nie zauwazylem ze piszesz o MXV.. MXT polecam,
o MXV nie moge wiele powiedziec poza tym, ze bieznik nie wyglada
rewelacyjnie..

DW

Przeczytaj wszystkie posty z tego wątku



Temat: Opony na deszcz


"Mimmo" <mi@poczta.onet.plwrote in message



Polecam michelin MXT gdyż są w miarę nie drogie i zachowują się dobrze na
wielu rodzajach nawierzchnni, a kupowanie opon typowo deszczowych to
ekstrawagancja chyba!! Do zwykłej jazdy nei ma co się wychylać!!!


Jeżeli chodzi o Michelin MXT Energy to może i są niezłe, ale na pewno nie do
szybkiej jazdy po mokrym. Nie sa do tego przystosowane.

Azrael

Przeczytaj wszystkie posty z tego wątku



Temat: Opony na deszcz


"Jakub Zawiła-Niedźwiecki" wrote:

"Mimmo" <mi@poczta.onet.plwrote in message
| Polecam michelin MXT gdyż są w miarę nie drogie i zachowują się dobrze na
| wielu rodzajach nawierzchnni, a kupowanie opon typowo deszczowych to
| ekstrawagancja chyba!! Do zwykłej jazdy nei ma co się wychylać!!!

Jeżeli chodzi o Michelin MXT Energy to może i są niezłe, ale na pewno nie do
szybkiej jazdy po mokrym. Nie sa do tego przystosowane.


Wogole to sa sliskie i ogolnie MXT to opona coloroczna czyli zarowno
taka sobie w zimie jak i w lecie. Mialem kiedys takowe i zmienilem na
inne (w Saxo) typowo letnie.

Przeczytaj wszystkie posty z tego wątku



Temat: Dunlopy - brac?

"J.F." <jfox_xnosp@poczta.onet.plwrote in message



| Sa se takie oponki :
| http://www.opony.com/opony/41573_dunlop_sp_sport_300.html
| Warte to cos? Brac?
| Czy lepiej Furio albo jakies Daytony D210 czy Bravurisy?
| a to zależy do jakiej jazdy używasz samochodu. te oponki są troche
sportowe (jak sama nazwa wskazuje:D)
Furio czy Bravuris ? :-)
Furio przed laty byly dobre, przynajmniej te angielskie, bo made in
Poland nie widzialem.


No to ani to ani tamto nie zostalo kupione, tylko jak w temacie - SP Sport
300.

Narazie mam porownanie do Michelin Energy MXT i Frigo 2 w tym samym
rozmiarze.

Poki co jest cichutko (duuuuuuuuuuuuza roznica) no i dzisiaj przy awaryjnym
hamowaniu (jakis debil zajechal mi droge przed nosem zjezdzajac z lewego
pasa na moj prawy i zahamowal do zera) leciutko sobie popiszczaly (ABS mial
co robic schodzac z ~80kmh na STOP).

Poki co jestem zadowolony, poczekamy teraz do pierwszego deszczu.

Przeczytaj wszystkie posty z tego wątku



Temat: Dunlopy - brac?
Maciej Machacz <xe@interia.plnapisał(a):


"J.F." <jfox_xnosp@poczta.onet.plwrote in message

| | Sa se takie oponki :
| | http://www.opony.com/opony/41573_dunlop_sp_sport_300.html
| | Warte to cos? Brac?
| | Czy lepiej Furio albo jakies Daytony D210 czy Bravurisy?
| a to zależy do jakiej jazdy używasz samochodu. te oponki są troche
| sportowe (jak sama nazwa wskazuje:D)
| Furio czy Bravuris ? :-)
| Furio przed laty byly dobre, przynajmniej te angielskie, bo made in
| Poland nie widzialem.

No to ani to ani tamto nie zostalo kupione, tylko jak w temacie - SP Sport
300.

Narazie mam porownanie do Michelin Energy MXT i Frigo 2 w tym samym
rozmiarze.

Poki co jest cichutko (duuuuuuuuuuuuza roznica) no i dzisiaj przy awaryjnym
hamowaniu (jakis debil zajechal mi droge przed nosem zjezdzajac z lewego
pasa na moj prawy i zahamowal do zera) leciutko sobie popiszczaly (ABS mial
co robic schodzac z ~80kmh na STOP).

Poki co jestem zadowolony, poczekamy teraz do pierwszego deszczu.


Patrząc na to jak się zachowują moje fastresponsy czyli jednak dunlopki,
myślę, że  nawet na deszczu nie będziesz miał ze swoimi problemu.
miłej jazdy, miłej i bezpiecznej majówki życzę

Przeczytaj wszystkie posty z tego wątku



Temat: Pytanie o oponki MICHELIN


Czym się różnią od siebie następujące opony:

Michelin MXT
Michelin MXT Energy
Michelin MXT Energy Green


Według mnie w praktyce pewnie niczym. Dwie ostatnie mam na dwu autach i nie
widzę żadnej różnicy ani w jeździe, ani (po bardzo dokładnym przyjrzeniu
się) w bieżniku. Jedyna różnica, którą udało mi się stwierdzić, to ...
napisy, które podałeś. Cóż, pewnie dział marketingu "udoskonalał" produkt.

Pozdrawiam,

jotes

Przeczytaj wszystkie posty z tego wątku



Temat: Pytanie o oponki MICHELIN


"jotes" <jo@NOSPAMplusnet.plwrote in message | Michelin MXT Energy
| Michelin MXT Energy Green

Według mnie w praktyce pewnie niczym. Dwie ostatnie mam na dwu autach i nie
widzę żadnej różnicy ani w jeździe, ani (po bardzo dokładnym przyjrzeniu
się) w bieżniku. Jedyna różnica, którą udało mi się stwierdzić, to ...
napisy, które podałeś. Cóż, pewnie dział marketingu "udoskonalał" produkt.


A może mączki kukurydzianej do tego Green dodali :-) ?

<<JareKKK<<
Też Michelin'kowiec w 1/2 ;-)

Przeczytaj wszystkie posty z tego wątku



Temat: Pytanie o oponki MICHELIN
Użytkownik "TomeK." zadał pytanie:


Czym się różnią od siebie następujące opony:


a) Michelin MXT
b) Michelin MXT Energy
c) Michelin MXT Energy Green




a)  Michelin eXTra
b)  Michelin eXTra enegetyzująca (dlatego droższa od MXT)
c)  Michelin eXTra energetyzująca, malowana na zielono (dlatego droższa od
obu poprzednich)

.... ja tylko tak, zgaduję ;-))

Pzdr
Mk

Przeczytaj wszystkie posty z tego wątku



Temat: Pytanie o oponki MICHELIN
Witam,


Czym się różnią od siebie następujące opony:

Michelin MXT
Michelin MXT Energy
Michelin MXT Energy Green


Moim zdaniem jest to kwestia rozwoju technologi produkcji, a opony są takie
same (tj. tak samo kiepskie jak na dzisiejsze czasy - wiem, bo miałem MXT
Energy)

Pozdrawiam
Marcin
R19

Przeczytaj wszystkie posty z tego wątku



Temat: Pytanie o oponki MICHELIN
On Mon, 2 Sep 2002 16:37:12 +0200, "TomeK." <tomaszko@poczta.fm
wrote:


Czym się różnią od siebie następujące opony:

Michelin MXT
Michelin MXT Energy
Michelin MXT Energy Green


Nie wiem czym się różnią ale te pierwsze to straszna kiszka.

Przeczytaj wszystkie posty z tego wątku



Temat: ile pali corsa 1.4 16v 90KM?
Użytkownik Lukasz <luk@opgk.krakow.plw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:38fdc7f@212.244.10.149...


w miescie, na trasie, z lekka noga, z ciezka noga, z zimowkami itp.
czy lepiej lac 95, czy 98?
pozdrawiam
Lukasz


W trasie przy prędkościach 70 - 100km/h z raczej szybkimi
przyspieszeniami do tych prędkości spaliła 6,3l/100, to mój
absolutny i nie pobity do tej pory (przeze mnie) rekord.
Przy "zwykłej jeździe" na trasie (prędkość przelotowa 120-140)
jakieś 7.25l. W mieście z ciężką nogą w lecie ok 9l, zimą może
dochodzić do 10l. Jak z lekką nogą, to napiszę po świętach, bo właśnie
jestem w trakcie testowania przed wprowadzeniem pewnych innowacji.
Na razie 20l na 300km ale  wg cudownego standardowego wskaźnika
poziomu paliwa made by Opel :-)))))).
Aha, wszystko na Michelin Energy MXT.
Co do benzyny, to od czasu 1.4 16V leję tylko 98. Na 1.4 8v przejechałem
kilkanaście tysięcy na 95 potem dopiero na 98. Wzrostu mocy to się raczej
nie odczuje (nawet jeżeli jest), za to 98 milsza dla silnika (ale już nie
dla portfela). Ale jak te 3-4 zł na tankowanie różnicy Ci nie robi, to wydaj
je chociaż dla lepszego samopoczucia :-)

Pozdrowienia
R. Dally

P.S. Jak ktoś ma ciężką nogę, to niech nie
zmienia stylu jazdy na oszczędny. Pieniądze
zaoszczędzone na paliwie wyda na psychologa
lub psychiatrę :-))))))).

Przeczytaj wszystkie posty z tego wątku



Temat: saxo-na co zwracać uwagę


lafarty wrote:

Witam Grupowiczów

        Przymierzam się do kupna Citroena saxo z 1997 r. Czy ktoś ma może
doświadczenia w kwestiach : na co należy zwrócić uwagę w tym aucie,
jakie powinny być oryginalne fabryczne opony ( jeśli przebieg będzie
rzekomo niewielki ta inf. może być przydatna) itp.


W tym roczniku to uszczelniacze polosi (puszczaja i olej cieknie
ze skrzyni), luzy w przednim zawieszniu (dosc szybko na naszych
drogach koncza sie swoznie i tylen silentbloki przednich
wahaczy). Pozatym zalezy od przebiegu bo byc moze lozyska
wahaczy na tylnej belece moga juz nie byc za bardzo OK ale to
jak auto ma tak z 70k km czy wiecej. Opony fabryczne to Michelin
Energy MXT ale jak ktos mial glowe na karku to je wypierniczyl i
zalozyl cos lepszego. W moim Saxo tylko przez rok byly takie
gumy, nie mogle na nich jezdzic i zapodalem letnie Dunlopy.

Przeczytaj wszystkie posty z tego wątku



Temat: Gdzie w DC dokupić oponę ?


Remek wrote:
Jak w temacie (165/75 R13 Michelin Energy MXT), nową albo mało używaną :(
Jedna sie niestety przecięła.


Sprobuj pod tym numerem 8894072. To zaklad na ul. Nowodworskiej. Maje tez uzywane

A noz widelec dostaniesz.

Pozdr

Krzysztof

Przeczytaj wszystkie posty z tego wątku



Temat: Michelin - czy warto ?


Mam możliwość nabycia opon Michelin MXT Energy 185/65/14 po 249 zł za
szt.Sprzedawca zapewnia , że to okazja. Może ktoś wie co to za opony i czy
warte są tych pieniędzy.


Michelin MXT Energy to podstawowa opona z oferty.
W tym rozmiarze nie wystepuje w sezonie 2001.
Sprawdz date produkcji. Najtansza opona Michelina w
tym rozmiarze to model Energy XT2 w cenie 290 zl
brutto. Model MXT jest jeszcze sprzedawany w rozmiarach
135/80 R13, 145/80 R13, 165/80 R13 i 155/65 R13.
A dla porownania cen rozmiaru 185/65 R14 zapraszam
na www.samochodowy.com.pl do dzialu opon letnich.

Jacek.

Przeczytaj wszystkie posty z tego wątku



Temat: Michelin Pilot to najlepsze opony.
Zjezdziłem rózne opony. najlepsze wrażenie pozostawił (pozostawia): Kleber
Viaxer, Michelin Energy MXT, Continental Premium Contact, Pirelli 3000, Kleber
krisalp3, Sava Eskimo3 - tania rewelacja ze Słowenii, Bf Goodrich. Opony które
rozczarowały: Continental Summer contact, oraz Eco contact, Michelin Alpin
(głównie za głośność. Klebery mają jedna wadę wszystkie są wrażliwe na zmiane
obciążenia. Ale mimo tej słabości w relacji cena jakośc są nie do pobicia. Przeczytaj wszystkie posty z tego wątku



Temat: Letnie opony...
oceniacie opony po efektach
a trzeba najpierw zapytać do czego zostały stworzone. Jeżeli ktoś oczekuje, że
215/50R17 NCT5 (pewnie V) będą na śniegu lepsze od zimówek to radzę popukać się
w czoło. Jak opona ma indeks powyżej H (210km/h) to musi być stabilna
(oczywiście pojazd) do prędkości podanych jako max. Nie tylko ma się nie
rozlecieć, ale utrzymać pojazd na drodze nawet na łuku (oczywiście w granicach
przyczepności). Wymusza to na producencie twardszą mieszankę i mniej podatną
strukturę co w konsekwencji prowadzi do szybszego zużycia i małej przyczepności
na śniegu, lodzie oraz bardzo małą elastyczność w niższych temperaturach. Opony
cytowane wcześniej (Michelin Energy) produkowane w rozmiarach 13" i 14", gdzie
przeważa indeks T są produkowane dla samochodów mniejszych. Siłą rzeczy opona
jest miększa (mieszanka)i ma wydłużoną żywotność oraz całkiem dobrze (jak na
letnią) radzi sobie w zimie. Dodam na marginesie, że Michelin Energy MXT
(starszy bieżnik) był produkowany z oznaczeniem 4-sezons, bo na francuskie zimy
znakomicie się sprawdzał.
Podsumowując Goodyear był kiepski w opisanych warunkach, bo nie do tego go
stworzono, analogicznie Maybach też gówno nie przeciętne, gorsze od UAZa w
warunkach off-road.
pzdr Przeczytaj wszystkie posty z tego wątku



Temat: michelin energy mxt R13
witam; potrzebuje jednej opony j.w.175/70 (od meganki)- czy jest szansa
żeby w DC kupić taką?
dzięki
pozd
Przeczytaj wszystkie posty z tego wątku



Temat: Pytanie o oponki MICHELIN
Czym się różnią od siebie następujące opony:

Michelin MXT
Michelin MXT Energy
Michelin MXT Energy Green

dzieki i pozdrawiam

Przeczytaj wszystkie posty z tego wątku



Temat: Gdzie w DC dokupić oponę ?
Jak w temacie (165/75 R13 Michelin Energy MXT), nową albo mało używaną :(
Jedna sie niestety przecięła.

Remek

Przeczytaj wszystkie posty z tego wątku



Temat: Michelin - czy warto ?
Mam możliwość nabycia opon Michelin MXT Energy 185/65/14 po 249 zł za
szt.Sprzedawca zapewnia , że to okazja. Może ktoś wie co to za opony i czy
warte są tych pieniędzy.
Przeczytaj wszystkie posty z tego wątku



Temat: Michelin - czy warto ?


dar@inetia.pl wrote:

Mam możliwość nabycia opon Michelin MXT Energy 185/65/14 po 249 zł za
szt.Sprzedawca zapewnia , że to okazja. Może ktoś wie co to za opony i czy
warte są tych pieniędzy.


O Energy wiem raczej malo (jazdzilem na tym tylko chwile), ale na lato w
moim autku mam zalozone Piloty SX-GT. W moim autku montowane sa one
fabrycznie, ale jak podjechalem do wylkanizatora aby sie dowiedziec ile
w razie czego bedzie kosztowala wymianka to mi sie nogi ugiely - 850-950
PLN za sztuke (195/55/15). No fajnie, ale IMO oponki wcale nie sa
rewelacyjne. Za te pieniedze spodziewalem sie czegos wiecej. A tu na
suchym i owszem, trzyma sie autko swietnie, ale jak juz troche deszczu
asfalt zlapie to niestety ale zabawa sie konczy. Kolejny minusik to
trwalosc. Po 20k na przodzie nie mam juz ponad polowy bieznika (normalna
jazda). IMO Michelin troche za duzo sobie kaze placic. Moje nastepne
gumki to pewnie beda jakies P5000 albo jakas egzotyka (Toyo, Nokian,
Yokohama - zimoweczki mam toyo i sobie bardzo chwale. Stosunek ceny do
jakosci maja super)

Pozdrawiam
-------------------------------------------------
I                 Pawel Socha                   I
I        Analityk Systemow Drukujacych          I
I                ACS Sp. z o.o.                 I
I              pso@acs.com.pl                I
-------------------------------------------------

Przeczytaj wszystkie posty z tego wątku



Temat: kiedy zimowe opony?
O@kki.net.pl napisał(a) w wiadomości: <7v2b5l$jj@nnrp1.deja.com...

:"D.W." <dare@priv.onet.plwrote:


:O@kki.net.pl napisał(a) w wiadomości:
::Uwazam, ze kampania jest przesadzona i
::chodzi o nabijanie kabzy producentom opon.
:
:Ale Oleg - temperatury zima w Polsce sa jednak duzo nizsze niz nad
:Renem a poza tym sluzby oczyszczajace ulice dzialaja duzo sprawniej..
:
:To prawda, srednie temperatury w Polsce sa nizsze, niz w Niemczech, ale
:nie ma to duzego znaczenia. W obu krajach srednia temperatura spada
:ponizej +4 przez kilka miesiecy - wowczas producenci zalecaja opony
:zimowe, a kampania reklamowa w niemieckich masmediach jest bardzo
:agresywna. Zeszlej zimy drogowcy niemieccy w ogole nie dawali sobie
:rady, tak duzo sniegu padalo. Podobnie, jak w Polsce zima zaskakuje ich
:co roku. Pomimo tego nie mam wiekszych klopotow z pokonywaniem
:nieodsniezanych wzniesien na letnich oponach i uwazam, ze jazda po
:Nizinie Polskiej w warunkach zimowych, choc wymaga pewnej wprawy i
:technicznie sprawnego samochodu, do trudnych nie nalezy.

na pewno jest mozliwa. Sadze jednak ze testy juz dawno udowodnily, ze na
zimowkach droga hamowania na sniegu jest duzo krotsza niz na letnich, tak
samo latwiej wpasc w poslizg na letnich. Oczywiscie jesli jezdzisz ostroznie
i nie jestes w sytuacji niebezpiecznej nie ze swojej winy (np. ktos wyjezdza
z podporzadkowanej parenascie metrow przed Toba) to wszystko jest OK. W
sytuacjach zagrozenia wolalbym jednak miec zimowki..

:
:Ja wielokrotnie widzialem we Wroclawiu auta majace problemy z
:ruszeniem spod swiatel na ulicy pelnej sniegu.. A zimowki jednak
:sprawe ulatwiaja..
:
:Pewnie mieli _lyse_ opony, moze nawet zimowki...

byc moze. Ale przy -10C zimowka zawsze bedzie miala lepsza przyczepnosc do
podloza niz opona letnia.

:Co do nabijania kabzy to po czesci masz racje. Tylko ze jesli
:jezdzisz caly czas na letnich to szybciej je zuzyjesz niz gdybys
:wymienial je na zimowe i szybciej bedziesz musial kupic nowe. Tak
:wiec tak czy siak nabijesz kabze - no moze jak nie kupisz zimowych
:to nieco mniej..
:
:Wydaje mi sie, ze zimowki o wiele szybciej zuzywaja sie, niz letnie.
:Moj kolega mowi, ze starczaja mu na 10-15 tkm, podczas gdy letnie

nie jest to prawda - chyba ze ma jakies slabe opony. Ja na zimowkach
zrobilem 20tys a bieznik nadal jest calkiem gruby. Mysle ze spokojnie
starcza na jeszcze 20tys. Z drugiej strony po 4 sezonach powinno sie je
wyrzucic - wiec za duzo kilometrow na nich sie nie zrobi. Ale jak nie na
zimowkach to musialbys zrobic ta trase na letnich i mocniej je zuzyc.

:zmienia co 70 tys. W Citroenie mam Micheliny Energy i po przejechaniu
:ponad 60 tkm jeszcze maja dobry bieznik, choc zbliza sie dla nich
:trzecia zima! Wczoraj jechalem na autobahnie przez 100 km licznikowe
:150-210 km/h w deszczu i nie czulem zadnego noszenia, czy poslizgu.
:Szacuje, ze zmiana przyjdzie dopiero na jesien za rok (90 tkm).

Zgoda. Ja tez mam Michelin Energy (MXT) i zrobilem na nich ok. 80tys. i
mysle ze jeszcze ze 30 zrobie.. Tez nie mam problemu z przyczepnoscia nawet
na mokrym.  Ale naprawde odczuwam roznice jak zmienie je na zimowki..
Dlatego - mimo wszystko polecam zmiane.
Ile kosztuja zimowki w Niemczech ? Mysle ze za 100-150DM/szt. daloby sie
kupic. To te ok. 500DM raz na 4 lata to taki znaczny wydatek..?

pozdrawiam

DW

Przeczytaj wszystkie posty z tego wątku
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • erfly06132.opx.pl
  • © 2009 Najlepszy miesiąc kawalerski w Polsce !!! - Ceske - Sjezdovky .cz. Design downloaded from free website templates