On Thu, 13 Apr 2000 20:13:31 +0200, Bartosz Aninowski wrote:
* $^To:.*<$LOGNAME
procmail: [1184] Thu Apr 13 11:19:07 2000
procmail: No match on "^To:.*<()bart"
Wydaje mi się, że tu jest pies pogrzebany. Cienki jestem z regexpów,
ale nie wydaje mi się, żeby "^To:.*<()bart" pasowalo do np.
"To: b@michalin.pl".
Myślę, że wystarczy:
* $^To:.*b@michelin.pl
Załatwi to wszystkie adresy typu:
b@michelin.pl
Bartosz Aninowski <b@michelin.pl
i raczej nie należy się przejmować, że też:
"b@michelin.pl" <b@duble.du
Zakładając tylko dwie nowe opony, montuj je zawsze na tylnej osi!
Ustawienie opon.
Niezależnie od rodzaju napędu zalecamy montaż opon nowych lub mniej
zużytych na tylną oś pojazdu, aby zapewnić zwiększone bezpieczeństwo w
sytuacjach zagrożenia (gwałtowne hamowanie, ostre pokonywanie zakrętu...), w
szczególności na mokrej nawierzchni. Liczne testy wykazały, że łatwiej osi
tylnej sprawować kontrolę nad przednią osią pojazdu. W przypadku poślizgu
kół przednich, kierujący na chwilę traci panowanie nad pojazdem. Naturalnym
odruchem w tej sytuacji jest zdjęcie nogi z gazu i obrócenie kierownicy w
kierunku pokonywanego zakrętu, co umożliwia przywrócenie stabilności
pojazdu. Odwrotnie, gdy tylne koła tracą przyczepność, sytuacja staje się
trudniejsza do opanowania. W tym przypadku należy dodać gazu i obrócić
kierownicę w kierunku przeciwnym do zakrętu. Odruch ten może mieć jednak
tylko doświadczony kierowca.
Dlatego Michelin zaleca zmniejszenie ryzyka przez montowanie nowych lub
mniej zużytych opon na tylnej osi pojazdu ze względu na:
lepszą przyczepność na zakrętach,
zwiększoną stabilność w czasie hamowania,
zwiększone bezpieczeństwo.
Zaczerpniete ze strony www.michelin.pl
Popatrzmy jak: "greg" dnia: 28 kwietnia 2004 (11:28:36)
pisze na grupę:
gHej, troche zaspalem ze zmiana opon do mojego Opla, Michelin reklamuje teraz
gostro ta Energy, warto się w to ladowac? bylem tez na ich stronce
gwww.michelin.pl i jakas taka dziwna jakas..niedokonczona czy co?
Mam je. Są okropnie śliskie i piszą przy byle hamowaniu :(
greg wrote:
Hej, troche zaspalem ze zmiana opon do mojego Opla, Michelin
reklamuje teraz ostro ta Energy, warto się w to ladowac? bylem tez na
ich stronce www.michelin.pl i jakas taka dziwna jakas..niedokonczona
czy co?
Jesli chodzi Ci o to zeby dlugo wytrzymala i nie bylo roznicy
czy jezdzisz po suchym, po mokrym, czy po pierwszym sniegu
to warto.
Hej, troche zaspalem ze zmiana opon do mojego Opla, Michelin
reklamuje teraz
ostro ta Energy, warto się w to ladowac? bylem tez na ich stronce
www.michelin.pl i jakas taka dziwna jakas..niedokonczona czy co?
miałem, ale po zmianie na Continentale PremiumContact stwierdzam, że
to "g..."
Conti są rewelacyjne na mokrej nawierzchni...
<SPAM ON
kiedyś na grupie były narzekania, że Michelin nie ma strony w wersji
polskiej. W związku z tym informuję, ze moi koledzy zakończyli i
powiesili polską stronę Michelin.pl
Z góry zaznaczam, że zawartość, kolorystyka i wygląd strony w baaardzo
dużej mierze wynika z wymagań Francuzów ;(
<SPAM OFF
---------------------------------
Pozdrawiam
Jurek Migduła
Renault Scenic
2.0 16V Champs Elysees
Użytkownik "Ewa" wrote
Nowe na tył?
Przyznam, że jestem zaskoczona.
Co prawda nie jestem fanem produktów Michelin, ale tak na prędce wrzucam
linka, by nie pozostawać gołosłownym...
http://www.michelin.pl/pl/auto/auto_cons_bib_pqr_neuf.jsp
Pozdr.
Pete
Znalazam tam jeszcze jedną ciekawostkę:
http://www.michelin.pl/pl/auto/auto_cons_bib_mot_dif.jsp
dotyczącą montowania różnych opon. Przejrzałam "Kodeks drogowy"
(w postaci elektronicznej, więc tak naprawdę szukał komputer)
i wymienionych przez Michelina nakazów nie znalazłam.
Chodzi o to, żeby opony montowane na jednej osi, były tego samego typu
(rozmiar, rzeźba bieżnika itd.). Poza tym wszystkie opony montowane w
samochodzie powinny mieć taki sam rozmiar, zwłaszcza jeśli auto jest
wyposażone w elektronikę typu kontrola trakcji bądź ABS.
Pozdrawiam
Ewa
--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:gre@jabber.aster.pl
Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
| Nowe na tył?
| Przyznam, że jestem zaskoczona.
Co prawda nie jestem fanem produktów Michelin, ale tak na prędce wrzucam linka, by nie pozostawać gołosłownym...
http://www.michelin.pl/pl/auto/auto_cons_bib_pqr_neuf.jsp
Dzięki, to ciekawe.
Argument, że coś się zmieni dla kierowcy uważam za mniej ważny,
trzeba się przyzwyczaić. W końcu gdy zmienię wszystkie opony,
to też odczuję różnicę, o której tutaj już parę osób pisało.
Pozostałe argumenty pewnie są istotne, ale nie potrafię ich zweryfikować.
No i teraz już zupełnie nie wiem co robić - wymienić wszystkie opony
czy tylko dwie, a jeśli dwie to które. Moje opony są wszystkie w podobnym
stanie - właściwie bieżnik mają jeszcze całkiem dobry, ale są stare
i przy ostatniej wymianie z zimowych wulkanizator sugerował wymianę.
A że, jak wspomniałam, wybieram się na urlop w góry to pomyślałam,
że może warto to teraz zrobić.
Znalazam tam jeszcze jedną ciekawostkę:
http://www.michelin.pl/pl/auto/auto_cons_bib_mot_dif.jsp
dotyczącą montowania różnych opon. Przejrzałam "Kodeks drogowy"
(w postaci elektronicznej, więc tak naprawdę szukał komputer)
i wymienionych przez Michelina nakazów nie znalazłam.
Pozdrawiam
Ewa
Lepsze opony zakłada się na tył (oczywiście
mowa o typowych samochodach i typowych oponach).
Poczytajcie chociażby tutaj:
http://www.michelin.pl/pl/auto/auto_cons_bib_pqr_neuf.jsp
A więc obaj się mylicie.
Lepsze opony zakłada się na tył (oczywiście
mowa o typowych samochodach i typowych oponach).
Poczytajcie chociażby tutaj:
http://www.michelin.pl/pl/auto/auto_cons_bib_pqr_neuf.jsp
Genialne porady, będzie kałuża skręcisz kołami a tu brak reakcji
i jesteś na drzewie. Nie wspominając już o zimie.
Imho jak chcą się wymądrzać to niech napiszą przy jakiej wysokości
bieżnika powinno się wymienić opony na nowe a nie pierdoły jak wyżej ...
Pozdro
PeJot
Fiat Tipo 1.4 LPG
Lepsze opony zakłada się na tył (oczywiście
mowa o typowych samochodach i typowych oponach).
Poczytajcie chociażby tutaj:
http://www.michelin.pl/pl/auto/auto_cons_bib_pqr_neuf.jsp
napisałem tak na podstawie wlasnych doswiadczen a nie wykluwania wnioskow
michelina
co to za stwierdzenie " Zachowanie samochodu będzie podobne do znanego
kierowcy przed zmianą opon, ponieważ równowaga przyczepności będzie
identyczna "??? to po co wymieniac opony skoro bedzie to samo?
przeciez rozmaiwiamy tutaj o i tak dziwnym wariancie 3 zuzyte 1 nowy zapas
widze ze nie dojdziemy do normalnych wnioskow - widze jedno rozwiazanie -
wymiana calego kompletu
Poczytajcie chociażby tutaj:
http://www.michelin.pl/pl/auto/auto_cons_bib_pqr_neuf.jsp
napisałem tak na podstawie wlasnych doswiadczen a nie wykluwania wnioskow
michelina
Michelin ma troche racji.
co to za stwierdzenie " Zachowanie samochodu będzie podobne do znanego
kierowcy przed zmianą opon, ponieważ równowaga przyczepności będzie
identyczna "??? to po co wymieniac opony skoro bedzie to samo?
Nie bedzie sytuacji takiej ze naciskamy na hamulec, tyl sie blokuje
i zarzuca.
Przy czym ja bym sie stosowal do tego tylko zima. Latem mniejsza
szansa na to w ogole [korektor sile hamowania ogranicza], latwiej
skontrowac, no i zysk osiagniemy.
przeciez rozmaiwiamy tutaj o i tak dziwnym wariancie 3 zuzyte 1 nowy zapas
A to tym bardziej "mieszanke" na tyl. Nie dlatego ze lepsze - ale
mniej dyfer cierpi, nie sciaga, nie obraca w czasie hamowania na
wodzie ..
widze ze nie dojdziemy do normalnych wnioskow - widze jedno rozwiazanie -
wymiana calego kompletu
Ee - jedna nowa do zapasu.
Tylko gdzie potem lepsze a gdzie starsze :-)))
J.
Jarek Wójtowicz napisał(a):
| i nie powinienieś słuchać takich specjalistów.
...raczej Ciebie ;)
Ponieważ jest z Ciebie specjalista jak "z koziej dupy trąba" zadałem sobie
trochę trudu i zapodaję parę sznurków uświadamiających:
http://www.michelin.pl/pl/auto/auto_cons_bib_pqr_neuf.jsp
http://www.opony.pl/poradnik.asp?idt=10&ida=95
http://auto.gazeta.pl/auto/1,48297,3941512.html
Sam osobiście widziałem testy opon i co dzieje się jak "specjaliści"
zakładają lepsze opony na przód.
;)
Czy trudniej wyprowadzic z poslizgu - moim zdaniem latwiej. Dlaczego - otoz
jesli auto wpadnie juz w poslizg naturalnym odruchem kierowcy jest zdjecie
nogi z gazu. Dlatego np Michelin radzi alby lepsze opony zakladac na tylna
os a nie przednia http://www.michelin.pl/pl/auto/auto_cons_bib_pqr_neuf.jsp
Zdjeice nogi z gazu spowoduje o ile to mozliwe powrot auta na wymagany tor
jazdy, w samochodzi F oczywiscie poglebienie poslizgu. Taka informacje poda
kazda auto szkola, wywoluje zreszta ona ogromne zdumienie, ze podczas jazdy
samochodem F i wpadnieciu w poslizg gazu nalezy dodac a nie ujac. Coz natura
nie pecherz i nie zawsze slucha.
Czy jest latwiejsze w prowadzeniu - na pewno latwiej posliz wywolac -po
prostu poprzez dodanie gazu. Na sniegu, lodzie na pewno jechac sie bedzie
trudniej.
Mowa oczyiwscie o normalnym naturalnym kieorwcy. Ale jak wiadomo u nas w
kraju takich nie ma - wszyscy jestesmy najlepszymi kierowcami ;-)
kukikoko wrote:
czesc,
kupilem 2 nowe opony, wywalam 2 stare,
zostawiam 2 jeszcze dosc znosne.
te nowe zalozyc na przednia czy tylna os?
hyundai coupe - naped na przod.
Zawsze lepsze zakładasz na tył- krótko mówiąc przy takiej konfiguracji
ciężko jest Ci przegiąć z przyczepnością, żeby doprowadzić do obrócenia.
Jak chcesz poczytać dokładniej o co chodzi, to zajrzyj np. tu:
http://www.michelin.pl/pl/auto/auto_cons_bib_pqr_neuf.jsp
Tylko nie napisali ze samochod gorzej hamuje i mozna zaliczyc dzwona
zanim wpadnie sie w poslizg :-)
Ja tam na ich miejscu to bym napisal ze opony Michelin nalezy zmieniac
wszystkie
cztery oraz zapasowa plus nalezy miec ze dwie w zapasie w szopie na wegiel
:-)
pzdr
piotr_a
Piotr_A wrote:
"PepedB" <Pep@postdotpl.atowyw.alwrote in message
| Jak chcesz poczytać dokładniej o co chodzi, to zajrzyj np. tu:
| http://www.michelin.pl/pl/auto/auto_cons_bib_pqr_neuf.jsp
Witam,
Tylko nie napisali ze samochod gorzej hamuje i mozna zaliczyc dzwona
zanim wpadnie sie w poslizg :-)
Problem w tym, że w sytuacji awaryjnej należy dohamować do przeszkody i
ją ominąć, bo i tak często nie wystarcza drogi. To potrafi już zrobić
naprawdę wielu, ale też naprawdę niewielu potrafi wyjść z
niespodziewanego uślizgu tyłu, który przy słabych zimówkach z tyłu na
bardzo śliskiej nawierzchnii może wystąpić nawet przy zwykłym hamowaniu.
Ciężko jest zwłaszcza gdy prędkość jest na tyle wysoka, że opony tylne
nie pozwola na natychmiastowe odzyskanie przyczepności.
Oczywiście, najlepiej jest mieć wszystkie 4 opony nowe, ale nie zawsze
się to udaje przy zakupie, a już napewno nie w czasie eksploatacji,
kiedy to jednak opony osi napędzanej lubią się szybciej zużywać...
Wizualnie mniej zużyte dasz do przodu.
a nie odwrotnie? ;-)
polecam lekture: Dlaczego należy montować opony nowe lub mniej zużyte na
tył?
http://www.michelin.pl/opony/porady.htm#3
pozdrawiam
-------------------------
raV
corolla 1.4 HB '98 coolwater
MSW - oklejony :) nieotrabiony :(
| Wizualnie mniej zużyte dasz do przodu.
a nie odwrotnie? ;-)
polecam lekture: Dlaczego należy montować opony nowe lub mniej zużyte na
tył?
http://www.michelin.pl/opony/porady.htm#3
Ja co 10 kkm zmienam miejcsami.
I po jakimś czasie te mniej zużyte są bardziej zużyte
Pozdrawiam. Ryniu
Niezależnie od rodzaju napędu zalecamy montaż opon nowych lub mniej zużytych
na tylną oś pojazdu, aby zapewnić zwiększone bezpieczeństwo w sytuacjach
zagrożenia (gwałtowne hamowanie, ostre pokonywanie zakrętu...), w
szczególności na mokrej nawierzchni. Liczne testy wykazały, że łatwiej osi
tylnej sprawować kontrolę nad przednią osią pojazdu. W przypadku poślizgu
kół przednich, kierujący na chwilę traci panowanie nad pojazdem. Naturalnym
odruchem w tej sytuacji jest zdjęcie nogi z gazu i obrócenie kierownicy w
kierunku pokonywanego zakrętu, co umożliwia przywrócenie stabilności
pojazdu. Odwrotnie, gdy tylne koła tracą przyczepność, sytuacja staje się
trudniejsza do opanowania. W tym przypadku należy dodać gazu i obrócić
kierownicę w kierunku przeciwnym do zakrętu. Odruch ten może mieć jednak
tylko doświadczony kierowca.
Dlatego Michelin zaleca zmniejszenie ryzyka przez montowanie nowych lub
mniej zużytych opon na tylnej osi pojazdu ze względu na:
lepszą przyczepność na zakrętach,
zwiększoną stabilność w czasie hamowania,
zwiększone bezpieczeństwo.
Kto z was jeździ tylko na dwóch i jaki są tego efekty
Chodzi mi konkretnie o przednią pędną oś, ale nie koniecznie, może inni
też
są ciekawi
Link do Michelin: http://www.michelin.pl/pl/auto/auto_cons_bib_pqr_neuf.jsp
Rafał K.
Po poprzednim właścicielu odziedziczyłem zimówki, ale 2 różnych
gatunków. Jakimi kryteriami się kierować przy wyborze które na przód a
które na tył ? Ponieważ gumy są dosyć młode ( 1 sezon ) więc nie
chciałbym się ich pozbywać, choć może trzeba będzie je ujednolicić :)
STUK wrote:
Witam,
Kto produkuje opony w tym rozmiarze (185/60-R15) bo nie jest to rozmiar zbyt
popularny?
W wiekszosci przypadkow nie znajduje tego rozmiaru...
Bardzo bym prosil o linki do stron producentow, ew. dystrybutorow zeby mozna
bylo poogladac i postudiowac cenniki, zarowno letnich jak i zimowych.
Czy jest jakas polska strona Michelin? Bo www.michelin.pl przekierowuje na
strone michelin usa.
Robi Michelin i Continental na przyklad. Gdzie? www.baloon.pl
Zalozylem sie i wygralem, ale szczerze to do konca nie bylem
przekonany. Wiedzialem tylko ze w zeszlym roku jeLdzil dla Citroena,
ale czy w tym roku tez to byla dla mnie niewiadoma.
Jeszcze raz dziekowatośc.....
Wszystkie odpowiedzi na pytania sa na stronie michelin.pl...jakbys przeczytal
regulamin konkursu "Wygraj rajd Argentyny" to bys wiedzial...
;P
Czy może ktoś polecić jakąś stację obsługi na Bemowie gdzie
ustawią mi zawieszenie? Jakby ktoś znał przedział cenowy takiej
operacji w stolicy to byłbym wdzięczny;]
http://www.batexpol.michelin.pl/batexpol_index.htm
W sumie to nawet nie wiem czy to Bemowo ;-) ale bylem tam raz i zrobili
dobrze. Zbieznosc w Lanosie 70 zl.
Ja używam 15" i w zwykłym sklepie dobre to ok 200 - 250. Z drugiej strony to
nie wymieniasz na nowe przecież wszystkich czterech na raz, tylko przednie,
przekładając te z przodu na tył,
Qe? Chyba odwrotnie:
http://www.michelin.pl/pl/auto/auto_cons_bib_pqr_neuf.jsp
LM wrote:
Zbigniew Cofała pisze 25-11-2008 09:28:
| Ja używam 15" i w zwykłym sklepie dobre to ok 200 - 250. Z drugiej strony
| to nie wymieniasz na nowe przecież wszystkich czterech na raz, tylko
| przednie, przekładając te z przodu na tył,
Qe? Chyba odwrotnie:
http://www.michelin.pl/pl/auto/auto_cons_bib_pqr_neuf.jsp
Hm... ciekawe, przez tyle lat słyszałem żeby mniej zużyte opony zakładać na
przód. Może faktycznie lepiej mieć lepsze z tyłu? Jak będę zmieniał na
letnie to tak założe i sprawdzę.
złoty <mc@poczta.onet.plnapisał(a):
| Jarek Wójtowicz napisał(a):
| i nie powinienieś słuchać takich specjalistów.
| ...raczej Ciebie ;)
Ponieważ jest z Ciebie specjalista jak "z koziej dupy trąba" zadałem sobie
..i vice versa
trochę trudu i zapodaję parę sznurków uświadamiających:
http://www.michelin.pl/pl/auto/auto_cons_bib_pqr_neuf.jsp
no cóz - dla nich lepiej, by zmieniać _lepsze_ opony na nowe..bo w końcu
z tego żyją..nie?
http://www.opony.pl/poradnik.asp?idt=10&ida=95
http://auto.gazeta.pl/auto/1,48297,3941512.html
a z nich to właśnie tacy specjaliści jak i ty. Podaj imiennie _kto_ z
serwisu opony.pl czy portalu gazeta.pl przeprowadzał takowe
doświadczenia, jaki mają staż, na jakiej ilości opon, w jakich warunkach
itd. A już całkiem żałosny jest fakt, iż artykuł z opony.pl jest żywcem
zerżnięty z michelina ..co widać nawet po załączonym schemaciku - no ale
tego to już oczywiście nie byłeś łaskaw zauważyć..bo niewygodne.
Wiem, wiem - zaraz wyjedziesz mi z TVNTurbo i o mistycznej "wspópracy z
ADAC". Widzisz - rzecz w tym, iż po pierwsze - oni podają rady dla osób
jeżdżących słabo (a Niemcy to już nie ci "dobrzy" kierowcy jak jeszcze
kilkanaście lat temu niestety..obecnie jeżdżą jak i większość u nas), po
drugie w tych "sensacyjnych" artykułach pomija się całkowicie kwestie:
- rodzaju napędu
- wielkości pojazdu
- obciążenia pojazdu
- warunków atmosferycznych..itd
A są to dość istotne czynniki wpływające na ocenę. I zapewniam cię, iż
różnica jest czy omawiany problem dotyczy aut napędzanych na RWD, FDW
czy 4WD..aleee - po co wnikać, lepiej podać papkę "złotej rady na wszystko".
Jak dłużej pożyjesz, zrobisz więcej km za kółkiem (i to różnorakimi
autami)..to może zrozumiesz, że własne doświadczenie ma większą wartość
niż rady z TVN, "Pani Domu" czy innych wszystkowiedzących maketoidów.
Sam osobiście widziałem testy opon i co dzieje się jak "specjaliści"
zakładają lepsze opony na przód.
..ja widziałem, co się dzieje jak "specjaliści" założą wszystkie cztery
nowe opony i jeżdżą dalej jak nogi stołowe... no i?
pzdr
A.
http://www.michelin.pl/pl/auto/auto_cons_bib_use.jsp
znalazlem tylko tyle na ich stronie :(
PZDR
© 2009 Najlepszy miesiąc kawalerski w Polsce !!! - Ceske - Sjezdovky .cz. Design downloaded from free website templates