Potwierdza sie to o czym pisal Oleg popierajac sie testami: zimowki
moze i na sniegu sa lepsze niz "zwykle opony" [Michelin MVT ?],
ale na wodzie sa dnem kompletnym.
No chyba,z e masz akurat takie letnie, ze na nie nadaja sie na mokra
droge (tak, tak - technologia tak sie posunela, ze takie tez produkuja
:-))
wtedy moze sie okazac, ze na "sliskim i zimnym" zimowki jednak sa
lepsze.
Tydzien temu wymienilem Pirelli 2000 (albo 3000 - dokladnie nie
pamietam) na Vikingi zimowe i na mokrym jest lepiej...
KillJohn
Chyba zartujesz sobie? Chcesz zonke wyslac pupa w plener w ulewie?
o tym nie myślałem :-)))
Jak chcesz poprawic to cztery S03 i bedzie super na mokrym i na suchym.
Tylko nie spodziewaj sie od nich duzego przebiegu.
miałem nadzieję że przy tym wozidełku - ciężki silnik TD + skrzynia na
przedzie + lekki tyłek nie będzie aż tak wielkiej różnicy co będzie z
tyłu ??
obecnie mam opony michelin energy z 7 mm bieżnika
mocno się mylę ??
pozdrawiam
Andrzej
"Andrzej Kaźmierczak" <andr@zeto.bydgoszcz.plwrote in message
obecnie mam opony michelin energy z 7 mm bieżnika
Ja bym tego nie mieszał. S03 i Energy to baaardzo różne opony. Energy są
przede wszystkim nastawione na długowieczność (treadwear index 400), ale za
to przyczepność zarówno na suchym jak i na mokrym mają kiepską (wiem, bo
ojciec się nie posłuchał i te Energy niedawno kupił). Mieszanie tak bardzo
różnych opon może dać nieprzewidziane efekty w warunkach ekstremalnych. No
chyba, że lubisz takie niespodzianki. ;-)
Pozdr.
Pete
Chodzi oczywiscie o trwalosc, czyli niescieralnosc takich opon.
Moze ma ktos jakies doswiadczenia w tej sytuacji?
Swego czasu w gazetowych testach opon za najtrwalsze uznawano opony
Michelin. Ja mam na lato Michelin Energy, a na zime Michelin Alpin, i
jest raczej pewne ze bede je wymienial z powodu ich starosci, a nie
startego bieznika.
Pozdrawiam
Marcin Kicinski
Punto II 3D ELX
Swego czasu w gazetowych testach opon za najtrwalsze uznawano opony
Michelin. Ja mam na lato Michelin Energy, a na zime Michelin Alpin, i
jest raczej pewne ze bede je wymienial z powodu ich starosci, a nie
startego bieznika.
Pozdrawiam
Marcin Kicinski
Punto II 3D ELX
Punciakowi to chyba ciezko zuzyc opne.. ani moment duzy, ani masa
| co to za "opony" ???
| potraktuj to jako dobre ostrzezenie i kup sobie normalne opony
Mialem taka sama sytuacje. Nie moglem powiedziec ze to wina opony.
Michelin MXT 175/65/13 - czy to szajs ?? :D
Może
A mi kiedyś zablokowało się tylnie koło i trochę je ciągnąłem
a potem z 60km łagodne hamowamie i żadnego śladu,
ale to było tylne koło
Dębica
pzdr
Pozdro,
Hants
Do autka z przebiegiem 160 tys kupilem nowe opony Michelin. - jak sadzicie
na ile mi te moje nowe wystarcza? 10, 50 100 tys ? "Kapcia nie pale" -
jezdze glownie po autostradach - opony przepompowalem o 2 PSI dla
zmniejszenia zuzycia paliwa
Na pewno mniej km, niz gdybys mial napompowane zgodnie z zaleceniami
producenta samochodu.
Pozdrawiam
Hants napisał(a):
Do autka z przebiegiem 160 tys kupilem nowe opony Michelin. I tak sie
zastanawiam: jezdze spokojnie, auto utrzymuje w bardzo dobrym stanie (no...
obicie kierownicy sie sciera...) - jak sadzicie na ile mi te moje nowe
wystarcza? 10, 50 100 tys ? "Kapcia nie pale" - jezdze glownie po
autostradach - opony przepompowalem o 2 PSI dla zmniejszenia zuzycia paliwa
i nie skrecam, gdy stoje ;)
Pozdro,
Hants
opony Michelin mają to do siebie ze po jakimś czasie kord opasający
oponę lubi puscić i na biezniku wychodzi "buła" , efekt wtedy to
bicie co jest wtedy odczuwalne , bieznik opony jeszcze dosc spory i
ładny a opona nadaje sie na smietnik , ale z tego co sie orientuje to
dzieje sie odkoąd Debica jest w rekach Michelina
Hants napisał(a):
Do autka z przebiegiem 160 tys kupilem nowe opony Michelin. I tak sie
zastanawiam: jezdze spokojnie, auto utrzymuje w bardzo dobrym stanie
(no...
obicie kierownicy sie sciera...) - jak sadzicie na ile mi te moje nowe
wystarcza? 10, 50 100 tys ? "Kapcia nie pale" - jezdze glownie po
autostradach - opony przepompowalem o 2 PSI dla zmniejszenia zuzycia
paliwa
i nie skrecam, gdy stoje ;)
Pozdro,
Hants
opony Michelin mają to do siebie ze po jakimś czasie kord opasający
oponę lubi puscić i na biezniku wychodzi "buła" , efekt wtedy to
bicie co jest wtedy odczuwalne , bieznik opony jeszcze dosc spory i
ładny a opona nadaje sie na smietnik , ale z tego co sie orientuje to
dzieje sie odkoąd Debica jest w rekach Michelina
tyle ze Dębica jest w rękach goodyera :::))))))))
Pozdro,
Hants
Ja mialem Michelinki (wzmacniane) w Berlingo. Przez 10miesięcy zrobiłem na
nich prawie 100tyś, i jeszcze jakis tam bieżnik nawet na tylnych był. Ponoć
to jest dobry wynik, ale niestety po zimie już się do niczego nie nadawały.
Prawdopodobnie była to moja wina, bo źle je trzymałem w wilgotnej piwnicy. I
zaczęły się bicia, szarpania, dziwne odgłosy.
"Hants" wrote
Do autka z przebiegiem 160 tys kupilem nowe opony Michelin. I tak sie
zastanawiam: jezdze spokojnie, auto utrzymuje w bardzo dobrym stanie
(no... obicie kierownicy sie sciera...) - jak sadzicie na ile mi te
moje nowe wystarcza? 10, 50 100 tys ?
A czy Ty myślisz że wszystkie modele opon Michelin jak jeden mąż
ścierają się w tym samym tempie? Pilot Sport PS2 w 20 tys. zedrzesz, a
E3A to i do 100 tys. można dociągnąć. Poza tym, nie napisałeś jakie
auto - generalnie im cięższe, tym szybciej bieżnik zeżrą.
Pozdr.
Pete
"BP" <adre@nieznany.plwrote in message
jakie byscie polecali letnie opony w rozmiarze 205/60/15,
chce kupic jak najcichsze opony do swego autka (passat)
ps. mam juz dosc "opon na deszcz" i innych wynalazkow typu hydragrip...
brrr...
ktore powoduja plywanie auta po suchym oraz wycie jakby mi sie konczyly
lozyska
Podepne sie do tego watku, bo tez zaczynam sie rozgladac za oponami letnimi
w takim wlasnie rozmiarze.
Aczkolwiek dla mnie istotniejsze sa wlasnosci jezdne opony - dodam, ze z GY
Ventura, ktore mam na drugim aucie, jestem bardzo zadowolony. Wczoraj, przy
okazji kupowania zimowek do auta zony uslyszalem w warsztacie, ze hydragripy
maja gorsza opinie niz ventury. Polecano mi natomiast nowa opone Michelin...
Axel
Aczkolwiek dla mnie istotniejsze sa wlasnosci jezdne opony - dodam, ze z
GY Ventura, ktore mam na drugim aucie, jestem bardzo zadowolony. Wczoraj,
przy okazji kupowania zimowek do auta zony uslyszalem w warsztacie, ze
hydragripy maja gorsza opinie niz ventury. Polecano mi natomiast nowa
Posiadam obecnie opony Hydragrip w rozmiarze 195/65/15. Przesiadłem sie na
nie z Michelinow MXVA. Roznica w przyczepnosci ogromna na korzysc Good Year.
Nie piszcza, lepiej trzymaja zarowno na suchym jak i na mokrym. Od wrzesnia
do dzisiaj (rowno 3 miesiace) przejechalem na nich około 4500km. NIewiele.
Podczas takiego przebiegu opony zużyły mi się o 3,5mm. Aktualnie pozostało
mi 6,5mm bieżnika z około 10mm ktore byly na poczatku. Łatwo zauważyć ze
przejade na tych oponach około 15kkm. Całe nic.
Dlatego raczej więcej ich nie kupię. Fakt, ze bardzo wykorzystuje
przyczepnosc- ale przy tym stylu jazdy na michelinach przejechałem ze 40kkm
a jak je zalozylem to mialy juz przebieg 40kkm.
Dlategotez nastepnym zakupem beda raczej twarde mniej przyczepne opony.
Michelin w moim przypadku był strasznym kartoflakiem. Ale wolę sie pomeczyc
na mniej przyczepnej oponie niz wydawac 1300pln co sezon.
Gdyby nie to ich zuzywanie sie byly by super.
No nie wiem - Continental CT22, Kormoran Impulser, Barum costam,
Pirelli P200 - troche wody i wszystkie bardzo podobnie zrywaja przy
hamowaniu ... Zna kots jakies dobre opony ?
Sa jakies GoodYear ze slowkiem Water w nazwie ;) no i Dunlopy - ale coz :) to do
lepszych autek - w moim Fordzie Taunusie byl ciekawszy myk bo byly opony
Michelin i jak sie okazalo "wersja amerykanska" na ichniejszxa nawierzchnie
bardzo sliska :)
Jezus napisał(a) w wiadomości: <71vu41$4v@rekin.onet.pl...
Przepraszam za blad - chodzilo mi o 155/70 R13.
Auto świat sprzed tygodnia.
Mam ten numer AS, ale prawde mowiac nie ma tam porownan poszczegolnych
typow opon. Mozna sugerowac sie jedynie cena.
Kilka lat temu znajomy kupil do swojego samochodu opony Michelina
i pozniej zalowal.
Co sadzicie np. o GoodYear UltraGrip 5 ?
Pozdrawiam
Michal Szklarek
Jason MacKenzie Ltd.
Michał Szklarek napisał(a) w wiadomości: ...
:
:Jezus napisał(a) w wiadomości: <71vu41$4v@rekin.onet.pl...
:Przepraszam za blad - chodzilo mi o 155/70 R13.
:
:Auto świat sprzed tygodnia.
:
:
:Mam ten numer AS, ale prawde mowiac nie ma tam porownan poszczegolnych
:typow opon. Mozna sugerowac sie jedynie cena.
:Kilka lat temu znajomy kupil do swojego samochodu opony Michelina
:i pozniej zalowal.
:Co sadzicie np. o GoodYear UltraGrip 5 ?
Odpusc sobie. Kup Continental Winter Contact albo zimowe Dunlopy lub
Micheliny. Licz sie z wydatkiem rzedu 250-300zl za opone. Jak Cie nie stac -
kup Kormoran Winter (140zl)..
DW
Pozdrówka
Miki
Baton
Acha - zapomniałem dodać, że oczywiście w teście 2006 rónież przetestowano
opony Michelin A3 - otrzymały one najlepszą notę "szczególnie godne
polecenia". Mają także najlepszą spośród wszystkich odporność na ścieranie.
Pozostałe "szczególnie godne polecenia" spośród przetestowanych przez ADAC
to:
- Bridgestone Blizzak LM20
- Continental WinterContact TS 800
- Pirelli W190 Snowcontrol
Test też robił ADAC? Skąd go masz, bo na www nie widzę?
moze ktos wie co oznacza symbol X??
przegladalem oferte michelin to znalazlem roznego rodzaju symbole ale nei
znalazlem ich znaczenia...;/
dodam ze nie chodzi tu o indeks predkosci mam 91Q
Pozdr.
Q
J.
J.F. napisał(a) w wiadomości: <3a1d876b.12707@news.chip.pl...
On Sat, 4 Nov 2000 18:59:24 +0100, Piotr Macioszek wrote:
Tak a propo twojego "mistrza kierownicy" Hołka, masz tu kawałek artykułu z
AMiS (11;00) i chocbym chciał za cholere nie moge znalezc tych twoich Dębic
i Stomilów :)))
"- Jakie opony zimowe poleciłby Pan naszym czytelnikom?
Opony Michelin, bo to najlepsze "zimówki" pod słońcem. Przed nadchodzącą
zimą założę najnowsze opony Michelin Pilot Alpin. [...]
Swoja droga ciekawe - naprawde tak uwaza, czy ten sponsor lepiej
placi? A jak placi to komu - Holkowi czy AMISowi, bo chyba zaden
by sobie nie pozwolil na bezplatna kryptoreklame :-)
W pierwszej kolejności sponsor - Stomil Olsztyn, czyli Michelin - za to mu w końcu płacą. To tak jak z olejami, najpierw reklamował
Castrola, potem Mobila, a teraz Shella a i tak jeździ na Castrolu (a nawet pływa - w swoich skuterach też ma Castrola :-)))
---------------------------------
Pozdrawiam
Wojtek
Opel Vectra 1,8 16V<
Na priva - wytnij cyfry z adresu.
ICQ 70797104
www.castrol.pl
I oczywiscie kazdy michelin niezaleznie od modelu to gowno, heheh, no
ciekawe jak dlugo beda jeszcze na grupie tacy bajkopisaze, zastanawiasz sie
zanim cos napiszesz na grupe?
Od czasu opony Michelin Energy XH - faktycznie.
Na suchym sprawowały się baaaardzo dobrze ale na
mokrym to była totalna żenada. Tyle ze to letnie...
Wracajac do tematu, natrafilem na opony Michelin Energy, czy one sa
optymalizowane jakos
pod tym katem (mniejsze opory) czy to tylko chuyt matretindowy?
Pzdr.
L.
Ale tak mowiac szczerze to nie wiem czy sie nalezy na to patrzec.
Roznice pewnie beda niezauwazalne, a oszczednosci moga nie siegnac
strat na zuzyciu opon [Verschleiss], albo na ubezpieczeniu.
J.
Teraz jeszcze na letnich Bridgestone (Nissan Note) ABS włącza mi się prawie przy
kazdym srednio-silnym hamowaniu na mokrej jezdni i przy kazdym bardzo mocnym na
suchej.
Jeżdżę drugą zimę na Michelin Energy (niby całoroczne) i ABS włączył
mi się dwa razy podczas zabawy na pustym parkingu :)
Nawet w zeszłą sobotę, gdy podobno na Śląsku nie dało się jeździć,
jakoś nie miałem problemów ani interwencji ABS-u.
Żeby nie było, zmianę opon planuję przed świętami, bo wybieram sie do
teściów na wieś i nie chciałbym utknąć gdzieś w śniegu.
I jeszcze żeby nie było, przez kilka wcześniejszych zim zakładałem
zimowe opony (Michelin Alpin) i raz zdarzyło mi się nawet zdjąć je w
połowie lutego, bo zrobiło się na tyle ciepło że jazda na nich po
mieście była koszmarem.
Pozdrawiam
MK
I jeszcze żeby nie było, przez kilka wcześniejszych zim zakładałem
zimowe opony (Michelin Alpin) i raz zdarzyło mi się nawet zdjąć je w
połowie lutego, bo zrobiło się na tyle ciepło że jazda na nich po
mieście była koszmarem.
A na czym ten koszmar polegał?
Bo ja zawsze się wiosną ociągam ze zdjęciem zimowych, fakt, że to lenistwo, ale
też po prostu nie czuję, aby się działo coś złego - jezdzi mi się dobrze i tak
jeżdże i jeżdzę... często do czerwca na zimówkach, a potem do grudnia na
letnich. Już mnie nawet w pobliskim warsztacie zapamiętali i jak raz
przyjechałem ściągać zimówki już pod koniec kwietnia :-) to się nabijali, że tak
wcześnie jestem :-)
latet
Założyłem wczoraj koła z nowymi zimówkami i ku mojemu sporemu zaskoczeniu
nieoczekiwana zmiana - koło kierownicy obraca się znacznie lżej. Różnica
jest taka jakbym miał teraz wspomaganie... Zastanawiam się czy wpływ na to
miała zmiana opon (Michelin XT1 Sava Eskimo S3 , szerokość ta sama), czy
zmiana ET wraz z założeniem innych niż oryginalne kół (od Cromy). Rozstaw
zmniejszył się o 12 mm - niby nic, nawet tego nie widać, ale może to jest
klucz do rozwiązania tej zagadki? A może brać pod uwagę jedno i drugie? :)
J.
Założyłem wczoraj koła z nowymi zimówkami i ku mojemu sporemu
zaskoczeniu nieoczekiwana zmiana - koło kierownicy obraca się
znacznie lżej. Różnica jest taka jakbym miał teraz wspomaganie...
Zastanawiam się czy wpływ na to miała zmiana opon (Michelin XT1
Sava Eskimo S3 , szerokość ta sama), czy zmiana ET wraz z założeniem
innych niż oryginalne kół (od Cromy). Rozstaw zmniejszył się o 12 mm
- niby nic, nawet tego nie widać, ale może to jest klucz do
rozwiązania tej zagadki? A może brać pod uwagę jedno i drugie? :)
Zimówki + różnica ET - bardzo możliwe.
| Zgodnie z przepisami na kołach tej samej osi musi znajdować się takie
samo
| ogumienie? Więc korzystanie z dojazdówek jest niezgodne z przepisami?!
Sam sobie odpowiedziales... Jesli masz zapasowke normalna, ale inna marka
(rzezba bieznika) to tez niezgodne z przepisami...
A ja kiedyś miałem opony Michelina - na pierwszy rzut oka widać było inny
bieżnik, a opona miała to samo oznaczenie (następny rocznik opon). Nigdy się
do mnie nie przyczepili - także nz przeglądach.
Pozdro
Wieca
Pozdrawiam,
Pozdrawiam,
--
Pozdrawiam. Artur
<< artur.wro@unigum.pl |
| Zastanawiam sie nad 3 rodzajami opon:
| -Michelin Energy XH lub Exalto
| -Contnental Premium Contact
| -Pirelli P6
| Wszystkie sa markowe, ale moze spotkakaliscie sie z jakas wada (np.
ktoras
| jest bardzo glosna, albo kiepsko zachowuje sie na mokrym). Ulatwiloby mi
to
| wybor ;-)
| Pozdrawiam,
Tomecki wrote:
| Zastanawiam sie nad 3 rodzajami opon:
| -Michelin Energy XH lub Exalto
Zestawienie XH z Exalto to jak bimber i koniak... :-/
Exalto sa OK, XH to pomylka.
a w baloonie obie za tę samą cenę (185/60/14 - 283,00) - może XH ma jakieś
ukryte wdzięki???
Pozdrowienia
Misiek
Bierz Micheliny a nie bedziesz zalowal.
--
Pozdrawiam. Artur
<< artur.wro@unigum.pl |
| Zastanawiam sie nad 3 rodzajami opon:
| -Michelin Energy XH lub Exalto
| -Contnental Premium Contact
| -Pirelli P6
| Wszystkie sa markowe, ale moze spotkakaliscie sie z jakas wada (np.
ktoras
| jest bardzo glosna, albo kiepsko zachowuje sie na mokrym). Ulatwiloby mi
to
| wybor ;-)
| Pozdrawiam,
Matovy wrote:
| Tomecki wrote:
| Zastanawiam sie nad 3 rodzajami opon:
| -Michelin Energy XH lub Exalto
| Zestawienie XH z Exalto to jak bimber i koniak... :-/
| Exalto sa OK, XH to pomylka.
a w baloonie obie za tę samą cenę (185/60/14 - 283,00) - może XH ma jakieś
ukryte wdzięki???
W rownej cenie ? Normalnie Exalto sa duzo drozsze od XH.
Jaki jest adres tej strony ?
W mojej Yarisce mam opony Michelin energy XT1 175/65R14. Z oznaczeń na boku
opony i strony internetowej producenta wynika, że są one całoroczne i da się
na tym jeździć w cienkim śniegu.
Jak jest naprawdę? Oczywiście najlepiej byłoby kupić zimowe, ale budżet w
tym roku bardzo cienki i wolałbym ograniczyć się do naprawdę niezbędnych
wydatków.
Dzięki za opinie, szczególnie tych którzy jeździli na tych oponach w zimie.
Pozdrawiam,
Przeczytaj wszystkie posty z tego wątku
W mojej Yarisce mam opony Michelin energy XT1 175/65R14. Z oznaczeń na
boku
opony i strony internetowej producenta wynika, że są one całoroczne i da
się
na tym jeździć w cienkim śniegu.
Jak jest naprawdę? Oczywiście najlepiej byłoby kupić zimowe, ale budżet w
tym roku bardzo cienki i wolałbym ograniczyć się do naprawdę niezbędnych
wydatków.
Ja mam jako letnie kapcie Energy XH1 i powiem tak: glowne (jak nie jedyne)
zalety to trwalosc (mala scieralnosc) i dosc niski poziom halasu. Jezdzilem
na tym w zimie zeszlorocznej (ale od polowy stycznia dopiero - nie bylo juz
wielkiej zimy) i ok, aczkolwiek watpie zeby w trudnych zimowych warunkach ta
opona zachowala sie lepiej niz inne letnie, wrecz przeciwnie, moze byc
gorsza, bo duza trwalosc z pewnoscia wiaze sie z sztywnoscia i twardoscia
gumy... Na ta zime kupilem sobie zimowki :-)
W mojej Yarisce mam opony Michelin energy XT1 175/65R14. Z oznaczeń na
boku
opony i strony internetowej producenta wynika, że są one całoroczne i da
się
na tym jeździć w cienkim śniegu.
Jak jest naprawdę? Oczywiście najlepiej byłoby kupić zimowe, ale budżet w
tym roku bardzo cienki i wolałbym ograniczyć się do naprawdę niezbędnych
wydatków.
Dzięki za opinie, szczególnie tych którzy jeździli na tych oponach w
zimie.
Bezpiecznie napewno nie ! Są to też w sezonie letnim raczej śliskawe opony,
ale faktycznie bardzo trwałe ! IMHO nie do szaleństw ! Więc jak nie masz
wyjścia to zwracaj szczególną uwagę na to co masz pod kołami !
W mojej Yarisce mam opony Michelin energy XT1 175/65R14. Z oznaczeń na
boku
opony i strony internetowej producenta wynika, że są one całoroczne i da
się
na tym jeździć w cienkim śniegu.
Jak jest naprawdę? Oczywiście najlepiej byłoby kupić zimowe, ale budżet w
tym roku bardzo cienki i wolałbym ograniczyć się do naprawdę niezbędnych
wydatków.
Dzięki za opinie, szczególnie tych którzy jeździli na tych oponach w
zimie.
Witam,
na tych oponach jeżdzę już piąty sezon na okrągło (zima/lato). Na tej grupie
mają one kiepską opinię i wielu powie Ci, że jazda latem na nich to już
samobójstwo. Jeśli takie same są Twoje doświadczenia latem na mokrym, to
lepiej zmień je prędko. Zimą oczywiście każde zimówki będą od nich lepsze,
ale na śniegu. Jeśli mieszkasz na Zachodzie naszego kraju i zimą jeździsz po
mieście, to prawdopodobnie dni, w których będzie śnieg na jezdni bedzie
tylko kilka, a wtedy i tak wszyscy będą jechać 30 km/h. Tak jest w moim
przypadku i dlatego nie widzę sensu zmiany na opony zimowe. Jeśli korzystasz
z auta w inny sposób np. dojeżdzasz codziennie do pracy w terenie
niezabudowanym, to nie ma co oszczędzać na zimówkach.
Pzdr,
jotes
Rafał 'R4v' Błachnio wrote:
(...)
To ja ci mogę pożyczyć Eagle F1. I wtedy sprawdzaj, jak zahamujesz na
śniegu. Na lodzie bym nawet nie próbował.
A wlasnie... pamieta moze ktos, jakies 3-4 lata temu pojawily sie jak
meteor opony michelin i zniknely bez wiesci. Widzialem je tylko raz i
jechalem jako pasazer. Jakies takie dziwne byly z takiej szarej gumy z
mikroporami. Efekt tych porow byl taki ze praktycznie normalnie trzymaly
sie zalodzialego asfaltu. Jechalem akurat w ta gigantyczna gololedz co
pokryla cala Europe srodkowa. Inne auta tanczyly na drodze a to ktorym
jechalem trzyamlo sie jak na suchej drodze... normalnie hamowalo...
Taksiarz ponoc przywiozl je ze Szwecji... Jakies aktualne wiesci co sie
stalo z tym modelem, ew. gdzie i za ile mozna go kupic?
Pozdro
Grzesiek
<gjanczykNOS@astercity.netwrote:
A wlasnie... pamieta moze ktos, jakies 3-4 lata temu pojawily sie jak
meteor opony michelin i zniknely bez wiesci. Widzialem je tylko raz i
jechalem jako pasazer. Jakies takie dziwne byly z takiej szarej gumy z
mikroporami.
To coś podobnego do Blizzaka WS-50.
r.
Przeczytaj wszystkie posty z tego wątku
Mam sasiada ktory kupuje tylko zimowki. Jezdzi na nich 3 sezony :) Lato i
zima, lato potem zmienia znow na nowe zimowki. Jezdzi malym autkiem do
ktorego opony sa tanie wiec w przeliczeniu z kosztem przekladki bardziej
mu
sie to oplaca niz jezdzic na dwoch kompletach :) i spokojnie daje rade
cale
lato przejezdzic.
Wiesz co, mnie już nic nie zdziwi po tym jak w sierpniu na parkingu w W-wie
widziałem bardzo ładną nową E-klasę z jakimś mocniejszym silnikiem - chyba
nawet to jakieś V8 AMG było bo pamiętam, że zwracała uwagę wyglądem i z
ciekawości spojrzałem na opony. Michelin Alpin z ładną śnieżynką...
A może twój sąsiad w totka wygrał?
Użytkownik "Przemek V" wrote
Wiesz co, mnie już nic nie zdziwi po tym jak w sierpniu na parkingu w
W-wie
widziałem bardzo ładną nową E-klasę z jakimś mocniejszym silnikiem - chyba
nawet to jakieś V8 AMG było bo pamiętam, że zwracała uwagę wyglądem i z
ciekawości spojrzałem na opony. Michelin Alpin z ładną śnieżynką...
Moze to byl Pilot Alpin? Mialem je u siebie. Generalnie blizej im do
"all-season" niż do typowych zimowych opon. Przejezdzilem na nich wiele
cieplych letnich dni i zachowywaly sie bardzo kulturalnie - zadnego
"pływania" czy nadmiernego zużycia.
Pozdr.
Pete
Użytkownik "Przemek V" wrote
| Wiesz co, mnie już nic nie zdziwi po tym jak w sierpniu na parkingu w
| W-wie
| widziałem bardzo ładną nową E-klasę z jakimś mocniejszym silnikiem -
chyba
| nawet to jakieś V8 AMG było bo pamiętam, że zwracała uwagę wyglądem i z
| ciekawości spojrzałem na opony. Michelin Alpin z ładną śnieżynką...
Moze to byl Pilot Alpin? Mialem je u siebie. Generalnie blizej im do
"all-season" niż do typowych zimowych opon. Przejezdzilem na nich wiele
cieplych letnich dni i zachowywaly sie bardzo kulturalnie - zadnego
"pływania" czy nadmiernego zużycia.
Możliwe. To by dużo tłumaczyło.
60%? IMHO - niezle. Podales dane z rynku USA.
Z doniesien innych wiadomo ze na Beetle sie czeka, i to dlugo.
Jak na moj gust, to najpierw fabryka miala troche problemow [normalne]
zanim osiagnela pelna sprawnosc, a czesc produkcji trafia na inne niz
USA rynki. Meksyk i Kanada ?
J.
"topek" <topek!!!NO-SPAM--CUT-IT-OUT@post.plwrote in message
Jak wygladaja wasze doswiadczenia z predkosciami max w waszych samochodach
??? Ciekawym jak wyglada Vmax w Maluchu (jechalem z 5 razy w zyciu i to
jako
pasazer jedynie) a jak w takiej M5 czy innym Maserati 3200 GT.
Peugeot 106 1.1 opony Michelin XT - licznik kłamie jak cholera na płaskim
160km/h pokazywał, auto lekko niespokojne ale jeszcze do opanowania, z górki
na A4 zamkneło licznik na 180 i jechało jeszcze kontrolowalnie, ale próba
hamowania skończyła się tyym że z prawie nowych klocków hamulcowych została
blacha.
Seicento 900 - rozbujało się do licznikowych 140 i łaziło po całej
drodze.....
Ford Focus 1.8 kombi (ciężarówka ;-) ) opony ContiEcoContact - ok. 205km/h
z 4 osobami i bagażem na pokladzie. Auto prowadzi sie pewnie ale zawierzenie
nie jest już w stanie amortyzować dziur na Katowickiej i potrafi wyskoczyć
co tez mi się przydarzyło - obudziły się pasażerki.
Ford Focus 1.6 hatchback (ciężarówka ;-) ) Pirelli P6000 rozbujał się do
180 i dalej nie chciał już, ale jechał spokojnie i pewnie.
Hyundai Coupe 2.0 FX - wybitne ;-) ogumienie Hankook Radial 890 -
najszybciej jak dotąd 210, dalej rozpędzanie się już trwa i trwa i nie było
dotąd gdzie. Auto prowadzi sie tak samo jak przy mniejszej prędkości różnicy
specjalnie nie czuć, hamowanie zakręty zmiana pasa normalnie. Troche głosno
bo 5500rpm.
Peugeot 106 1.1 opony Michelin XT - licznik kłamie jak cholera na płaskim
160km/h pokazywał, auto lekko niespokojne ale jeszcze do opanowania, z
górki
na A4 zamkneło licznik na 180 i jechało jeszcze kontrolowalnie, ale próba
hamowania skończyła się tyym że z prawie nowych klocków hamulcowych
została
blacha.
Te klocki były z płyty wiórowej czy jak?
Jurand.
"Jurand" <jur@autka.plwrote in message Użytkownik "Jakub Zawiła-Niedźwiecki" <j@astercity.netnapisał w
wiadomości
| Peugeot 106 1.1 opony Michelin XT - licznik kłamie jak cholera na
płaskim
| 160km/h pokazywał, auto lekko niespokojne ale jeszcze do opanowania, z
górki
| na A4 zamkneło licznik na 180 i jechało jeszcze kontrolowalnie, ale
próba
| hamowania skończyła się tyym że z prawie nowych klocków hamulcowych
została
| blacha.
Te klocki były z płyty wiórowej czy jak?
Hmm nie wiem, szczerze mówiąc to były zmieniane w ASO i powinny być
oryginalne, ale niestety nie wytrzymały tego.... hamulce 106tki nie sa
wyliczone pod takie prędkości...
Jezdzi kto na Pirelli P5000D lub P6000? Na pewno tak... I JAK? Interesuje
mnie glownie zachowanie na mokrym - dotychczasowe opony (Michelin, nie
pamietam modelu) byly pod tym wzgledem strasznie marne. I dalej:
Ogolnie, czym roznia sie (poza tym, co widac na zdjeciach ;)) P5000D od
P6000? Cena ta sama, a zastosowanie?
Czy ktos poleci inne (Bridgestone? Uniroyal? Continental? Goodyear? nie znam
sie...) opony podobnej klasy (do 210 km/h - czyli H?)?
Cena tych Pirelli (Landara chce 195/60 R14) to 291zl/szt (baloon) -
spodziewalem sie wyzszej. Gdzie kupowac (W-wa) - tamze, czy ktos zna tansze
miejsca? Jakis promocje typu "cztery za cene trzech", obnizki gdzies ktos
widzial?
Pozdrawiam
Teo
Jezdzi kto na Pirelli P5000D lub P6000? Na pewno tak... I JAK? Interesuje
mnie glownie zachowanie na mokrym - dotychczasowe opony (Michelin, nie
pamietam modelu) byly pod tym wzgledem strasznie marne. I dalej:
Ogolnie, czym roznia sie (poza tym, co widac na zdjeciach ;)) P5000D od
P6000? Cena ta sama, a zastosowanie?
Czy ktos poleci inne (Bridgestone? Uniroyal? Continental? Goodyear? nie znam
sie...) opony podobnej klasy (do 210 km/h - czyli H?)?
Cena tych Pirelli (Landara chce 195/60 R14) to 291zl/szt (baloon) -
spodziewalem sie wyzszej. Gdzie kupowac (W-wa) - tamze, czy ktos zna tansze
miejsca? Jakis promocje typu "cztery za cene trzech", obnizki gdzies ktos
widzial?
Pozdrawiam
Teo
Jezdzi kto na Pirelli P5000D lub P6000? Na pewno tak... I JAK? Interesuje
mnie glownie zachowanie na mokrym - dotychczasowe opony (Michelin, nie
pamietam modelu) byly pod tym wzgledem strasznie marne.
Witam,
U samochodzie ojca sa P6000 205/55R16. Bardzo glosne i malo komfortowe.
Na mokrym nie robia problemow. Odprowadzania wody nie sprawdzalem.
Ogolnie: jak dotad jakos nie zachwycaja.
Natomiast niedawno jechalem samochodem z Pilotami Primacy. Bylo miodzio.
Pozdrawiam, Filip
Jezdzi kto na Pirelli P5000D lub P6000? Na pewno tak... I JAK? Interesuje
mnie glownie zachowanie na mokrym - dotychczasowe opony (Michelin, nie
pamietam modelu) byly pod tym wzgledem strasznie marne. I dalej:
Ogolnie, czym roznia sie (poza tym, co widac na zdjeciach ;)) P5000D od
P6000? Cena ta sama, a zastosowanie?
W poprzednim aucie jezdzilem na P5000D 205/55/15
i byly rewelacyjne - SZCZEGOLNIE na mokrej nawierzchni.
Teraz (w innym aucie) mam P6000 205/55/16 i pierwsze wrazenie
- sa bardziej twarde niz zimowe Micheliny (mimo tego samego cisnienia),
a na mokrym maja kiepska przyczepnosc.
Patrzac na posty powyzej - potwierdzaja moje obserwacje.
Dlatego jesli Pirelli to polecalbym 5000.
pozdrawiam
pz
Zimowe mam Dunlopy Winter Sport M3 i jestem zadowolona.
Nie mam rozeznania jeśli chodzi o letnie
Ale te też wezmę w rozwagę.
Ja osobiście polecam opony Michelin, może i drogie, ale naprawde dobre.
Pozdrawiam
ms
czy ktoś z was zetknął się z produktami firmy Enzo? Mam zamiar kupić felgi
oznaczone modelem "H", co mysliscie?
Używałem Enzo "O" 6,5 x 15" i ..... nie byłem zadowolony. Nikt nie mógł
dobrze wyważyć opon. Ciągłe wibracje na kole kierownicy. Zresztą już na
kole wyważarki było widać że mimo prostej felgi opona jakoś dziwnie się
zachowuje - przy obrotach było widać "falowanie" powierzchni roboczej.
Zaznaczam że felgi i opony (Michelin Pilot Primacy z indeksem "V") nówki z
półki. Byłem zmuszony do wymiany tych felg bo okazało się że miały źle
dobrane ET i na większych dołkach opona ocierała o blachę. Kupiłem ATS-y i
problem z wyważeniem zniknął. Kilka lat jazdy i ok. 4kkm przebiegu - nawet
śladu problemów nawet przy prędkościach 150km/h. Opony zakładane na ATS-y i
wyważane w tej samej firmie co poprzednio. Co ciekawe kosztowały mnie tyle
samo co Enzo (ATS Eclusive Line).
Może miałem pecha, ale dla siebie Enzo więcej bym nie kupił
pobo
_pepis wrote:
Przy okazji napisze o problemach z Toyota (dla przekory). W zupelnie nowej
Corolii
2000 byly opony Michelin, ktore po 2 tys km nadawaly sie do wymiany.
Wszystkim
uzytkownikom tych samochodow zalecam baczne przygladanie sie oponom,
Pewnie - lepsza juz jest opona, ktora moze pierdyknac przy
150 kmh zapewniajac bilet klasy business na podroz do le-
pszego ze swiatow... czy mnie sklerotyczna pamiec myli,
czy te opony zaprojektowali goscie, ktorym "trudno spojrzec
prosto w oczy"... :-
A co do Michelina, to jakosc niektorych produktow tegoz koncernu
jest... ehhhmmm... dziwna... sam mam Energy XH1, ktore na suchym
sa jako takie, natomiast na mokrym sa gorsze od rzadkiej kupy...
Toyota twierdzi ze sie bedzie sadzic z Michelinem. Juz kiedys o tym pisalem,
nie mniej jak kogos to interesuje to moge powtorzyc. Zachowanie firmy bylo
skandaliczne!
Dla rownowagi cos o Toyocie - czy ktos z poznanskich userow
slyszal w radyjku reportaz o pewnej pani, ktora nabyla Yarisa ???
Po 7-miu bodajze dniach uzytkowania pekl blok silnika (latem
jakby kto dociekliwie pytal)... kobitka zdaje sie do dzis wozi
sie z Toyota Motor Poland...
Użytkownik DziadziaM <tarko@poznan.tpsa.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3A373699.86238@poznan.tpsa.pl...
_pepis wrote:
| Przy okazji napisze o problemach z Toyota (dla przekory). W zupelnie
nowej
| Corolii
| 2000 byly opony Michelin, ktore po 2 tys km nadawaly sie do wymiany.
| Wszystkim
To ja może o Toyocie ale na +
Toyota Carina E ...... po 4 latach poleciały jakieś gumy w zawieszeniu (nie
wnikałem co to za badziewie), serwis wymienił je na nowe na gwarancji
(samochód już rok po gwarancji). Siedziałem u Dealera ok 30 minut. W tym
czasie poszła informacja do japonii o usterce auta, wiadomość pozytywna ....
robić na gwarancji !!! Podobno była to wada fabryczna samochodów
produkowanych w anglii.
**** Robert B Czarna 206-ka ****
Użytkownik DziadziaM <tarko@poznan.tpsa.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3A373699.86238@poznan.tpsa.pl...
| _pepis wrote:
| Przy okazji napisze o problemach z Toyota (dla przekory). W zupelnie
nowej
| Corolii
| 2000 byly opony Michelin, ktore po 2 tys km nadawaly sie do wymiany.
| Wszystkim
To ja może o Toyocie ale na +
Toyota Carina E ...... po 4 latach poleciały jakieś gumy w zawieszeniu (nie
wnikałem co to za badziewie), serwis wymienił je na nowe na gwarancji
(samochód już rok po gwarancji). Siedziałem u Dealera ok 30 minut. W tym
czasie poszła informacja do japonii o usterce auta, wiadomość pozytywna ....
robić na gwarancji !!!
Cos krecisz... gdy u nas serwisy pracuja
japiszony spia w swoich hoteloszufladach... ;-))))))))))
Potwierdzilem ze nie jest. Czesci kosztuja dokladnie tyle samo czy to do
Fiata czy do innych samochodow. Moze podasz akumulator Boscha, ktory do
Fiata jest tanszy niz do innych samochodow albo opony Michelina ?? Filtry i
klocki okazaly sie do Citroena nawet tansze...
:Jedni wolą serwisować auta u kowala lub samemu, inni w ASO.
:Wykrzykiwanie, że to drugie to komuna, a pierwsze nowoczesna europejskość
:jest cokolwiek bez sensu.
nigdy tak nie twierdzilem.
Ale koszty eksploatacji samochodu w Polsce nie zaleza glownie od marki ale
od wielkosci samochodu (wiekszy - eksploatacja drozsza). Samochody tej samej
wielkosci-klasy kosztuja podobnie (za wyjatkiem 3 pierwszych lat u DU).
:Powiedz Niemcowi, żeby przyjeżdżał na naprawy swojego BMW do kowala w
:Słubicach - bo taniej.
:Zobaczymy jak na Ciebie spojrzy.
10-letniego BMW ?? Sadze ze wielu tak robi..:-)) Dlaczego rozbitki
przywozone sa do Polski a nie naprawiane w RFN..??
DW
Darek napisał(a) w wiadomości: ...
Potwierdzilem ze nie jest. Czesci kosztuja dokladnie tyle samo czy to do
Fiata czy do innych samochodow. Moze podasz akumulator Boscha, ktory do
Fiata jest tanszy niz do innych samochodow albo opony Michelina ?? Filtry i
klocki okazaly sie do Citroena nawet tansze...
Jeśli 200 zł to mniej niż 150.
Mowa oczywiście o oryginałach.
:Jedni wolą serwisować auta u kowala lub samemu, inni w ASO.
:Wykrzykiwanie, że to drugie to komuna, a pierwsze nowoczesna europejskość
:jest cokolwiek bez sensu.
nigdy tak nie twierdzilem.
Twierdziłeś - nie raz.
Ale koszty eksploatacji samochodu w Polsce nie zaleza glownie od marki ale
od wielkosci samochodu (wiekszy - eksploatacja drozsza).
Nieprawda.
Najpierw od marki, później od wielkości.
Porównaj sobie koszty serwisowania MB A klasse i np. dużo większego Fiata
Brava.
Samochody tej samej
wielkosci-klasy kosztuja podobnie (za wyjatkiem 3 pierwszych lat u DU).
Absolutnie się nie zgadzam - vide testy tych kosztów w Auto.
:Powiedz Niemcowi, żeby przyjeżdżał na naprawy swojego BMW do kowala w
:Słubicach - bo taniej.
:Zobaczymy jak na Ciebie spojrzy.
10-letniego BMW ?? Sadze ze wielu tak robi..:-)) Dlaczego rozbitki
przywozone sa do Polski a nie naprawiane w RFN..??
Dobrze wiesz, że miałem na myśli porządnego Niemca, a nie bezrobotnego Ossi.
Zawsze staram sie miec opony Michelin. Uwazam ze to No1.
Popatrz na testy z ostatnich lat- prawie nigdy nie są na szczycie, a
ceny mają zawsze najwyższe. Ich opony ekonomiczne to już wogóle jakaś
porażka, jak chodzi o trakcję. Jak dla mnie sytuacja w dzisiejszym F1
bardzo dobrze przełoży się na wizerunek tej firmy.
A jak wyglada sytuacja kiedy auto bez ABS wpada hamujac na
piasek rozsypany na asfalcie ? Wtedy dopiero mozna sie wykazac
umiejetnosciami... :))))))))
Wtedy szukam rozwiazania lepszego niz hamowanie...
Nie wiem jak to jest ale to Mondeo ktorym jezdzilem i jezdze
(akurat auto mojego obecnego tescia :)) ) ma naprawde swietne
hamulce. Na mokrym, suchym, lisciach czy piachu hamuje naprawde
bez zarzutu. Hamulce to w Mondeo ostatnia rzecz do ktorej mozna
sie czepiac, oczywiscie z ABS. ('95 td kombi, opony Kleber 205/55/15).
Nie jestem zaslepionym zwolennikiem ABSu, ale bez przesady, wlasnie
liscie, piach, dwa kola na asfalcie a dwa na poboczu - to sa sytuacje
gdzie ABS najbardziej pomaga. Bez ABS awaryjne hamowanie w takich
warunkach to ciezka proba dla kierowcy.
Na mokrym i suchym asfalcie hamuje OK, ale na mokrych lisciach niebardzo,
tak samo z piachem i lodem. Tez '95, 1.6i, opony Michelin, ten sam
rozmiar... Kola na roznych nawierzchniach tez niezle, ale wole 'czuc' co mi
sie z autem dzieje podczas hamowania... Na poczatku jezdzenia tym autem
zbytnio ufalem ABS'owi i kilka razy bylo juz goraco. Teraz jezdzenie z/bez
ABS'u nie ma dla mnie zadnej roznicy...
Wojtek
"Janusz M. Kamiński" wrote:
Nie mowie ze nie jest drozej. I nie zamierzam nic pokazywac. Tylko dziwi
mnie to, ze sulP za wszelka cene stara sie wsadzic kij w mrowisko. Niech
sobie wsadza - tylko niech sobie znajdzie do tego inne miejsce.
Otoz moglbym spokojnie powiedziec Tobie Janusz, ze mogles na takie insynuacje
znalezc sobie inne miejsce :) ale od tego jest lista, zeby sobie innego
miejsca nie szukac.
Dzis w TOLI wieczorem znow spotka sie grupa FANTASTYCZNYCH osob skupionych
wokol list pl.misc.samochody i pl.misc.telefonia.gsm oraz ircnetowych kanalow:
#gsm-l i #samochody . Atmosfera bedzie jak zwykle wspaniala, zagra muzyka.
I wszyscy, ktorzy tam przychodza nie potrzebuja dodatkowej "kielbasy
zachecajacej" typu: bedziedo obejrzenia najnowsza opona Michelin, czy model
Daihatsu.
To zdarzenie jest pozbawione jakichkolwiek asektow prowokacji. Nikt nie wklada
kija w mrowisko.
Po prostu TOLA.
sulP
Witam. Ledwo co kupowałem zimowe opony, teraz mam problem
z wyborem letnich... Które wybrać?
Pirelli P3000 Energy 165/70R13 79 T
Michelin ENERGY E 3B 165/70R13 79 T
opony michelin po jakis 3 latach maja tendencje do utraty parametrow -
staja sie "sliskie"
ostatnio musialem wyrzucic komplet z 2/3 bieznika - odrobina deszczu i
auto nie chcialo trzymac przyczepnosci
Sprzedam samochod: Honda Civic 1.6 VTI (VTEC).
Rok produkcji listopad 1992, sprowadzona w 1994r ze Szwajcarii.
W Polsce I wlasciciel.
160KM, sedan (4d), granat metalic, klima, ABS, wspomaganie kier.,
szyberdach, pelna elektryka, siedzenia kubelkowe (z tylu dwa oddzielne),
aluminiowe felgi 15", radio-odtwarzacz CD Pionieer z pilotem, 4 glosniki
Pionieer, nowe opony Michelin 195/55 15, nowy akumulator, przebieg 98
tys. km.
Super osiagi: Vmax=220km/h, Przysp.0-100km/h okolo 8s.
Cena wywolawcza 30 tys. zl.
MariuszG
e-mail: mariu@edusoft.com.pl
Rok produkcji listopad 1992, sprowadzona w 1994r ze Szwajcarii.
W Polsce I wlasciciel.
160KM, sedan (4d), granat metalic, klima, ABS, wspomaganie kier.,
szyberdach, pelna elektryka, siedzenia kubelkowe (z tylu dwa oddzielne),
aluminiowe felgi 15", radio-odtwarzacz CD Pionieer z pilotem, 4 glosniki
Pionieer, nowe opony Michelin 195/55 15, nowy akumulator, przebieg 98
tys. km.
Super osiagi: Vmax=220km/h, Przysp.0-100km/h okolo 8s.
Cena wywolawcza 30 tys. zl.
Eeee...
Widzialem taka sama tydzien temu w telegazecie.
Roznila sie tym, ze byla czarny metalic, bez klimy i hatchback, rok ten sam
i cena wywolawcza: 25 tys zl.
Pozdrawiam
Hubert Potega
"fauo" <f@iq.plschrieb im Newsbeitrag
Aha, jeszcze jedno: nie wiem, czy to P6000 to POWERGY,
Nie. Sa P6000 i P6000 Powergy. Bieznik wydaje sie ten sam lecz po dokladnym
obejrzeniu stwierdzisz roznice w ilosci "blokow bieznika" oraz glebokosci
"bruzd" na bokach opony. Ponadto zmieniona zostala mieszanka gumy -
zwiekszono zawartosc silica, co ma m.in. poprawic przyczepnosc.
Pirelli 6000 byla krytykowana jako opona bardzo glosna co tez w 6000Powergy
probowano wlasnie przez w/w modyfikacje polepszyc. Testy tej opony wypadaja
roznorodnie - pisze sie ze jest to opona twarda ale o dobrej przyczepnosci ,
b.dobra na mokrej nawierzchni. jest ok.5% drozsza od P6000.
czy nie. Jak wypada Michelin przy P6000, a jak przy P6000
POWERGY?
Jedno jest pewne... Michelin jest pewnie duzo drozszy ;-) ..
Nie znam tej opony Michelin choc osobiscie uwazam ze Michelin robi najlepsze
opony - to takie moje subiektywne zdanie na podstawie wieloletnich porownan
jezdzonych przeze mnie opon.
Majac jednak wybierac pomiedzy P6000 a P6000Powergy odpowiedz moze byc tylko
jedna - Powergy ma byc bezsprzecznie lepsza jezeli mozna tym tesom zaufac.
Pozdrawiam
Bogdan
| Nowe silniki, nowe problemy.
| Problem dotyczy takze poprzedniego modelu a ten nie ma nowego silnika.
W takim razie drugi wniosek, w polaczeniu z ostatnimi newsami
nt. Mitsubishi. Japonskie samochody to takie same produkty jak
cala reszta (mam taka opinie od lat). Kazde samochody sie psuje,
kazde maja usterki. Tak juz jest i trzeba sie z tym godzic. Jednym
slowem nie ma co liczyc na to ze jesli kupimy np Honde to bedzie
bezawaryjna a np Citroen rozpadnie sie na kawalki po roku.
Zdarza sie, ze jest wrecz odwrotnie. Jak 2 tygodnie temu zajechalem Xantia
na TĂśV w celu przeprowadzenia badan po 3 latach od nowosci, to na poczatku
zartowali, ze nowe samochody to oni dopiero po 3 latach badaja. Auto ma 90
tys. km, ale zadnych usterek nie stwierdzono, zawieszenie (hydraulika) w
pelni sprawne, oryginalne opony Michelina jeszcze calkiem dobre. Równiez
czystosc spalin wzorowa (m.in. 0,00% CO). Ale wiadomo - Citroen rozpada sie
na kawalki po roku...
Stefan Kaminski wrote:
A jak sie slizga Quatro ?
Ciezko. Przod zawsze do przodu. Dopiero zalozenie blokady
miedzyosiowego mechanizmu skutkuje poslizgiem ale jest
poslizg boczny z bardzo slabym obrotem - jak sie odpowiednio
ustawi mozna dosc dlugo jechac bokiem. Oczywiscie reczny
hamulec daje szalony obrot.
Miejsce prob: nieczynne lotnisko w Czyzynach w Krakowie
Nawierzchnia: snieg, snieg i lod
Samochod : Range Rover V8
Opony : Michelin AT 225/75R16
Pozdrawiam
Przeczytaj wszystkie posty z tego wątkuFriday, July 27, 2007, 5:12:01 PM, you wrote:
| Jassssne. A to, że brak sensu w inwestowaniu w F1 przez kolejny rok
| wobec braku perspektyw?
No, jesli dostali cynk, że Bernie zaplanował ich wyoutowanie, to
faktycznie, nie było na co czekać
Cynk? Sprawa była głośno i oficjalnie zapowiedziana - ma zostać jeden
producent opon. Michelin doskonale zdawał sobie sprawę, że przed FIA
nie wygra. I to pomimo tego, że _większość_ zespołów używała opon
Michelin. W tym zespół mistrzowski.
Czy ktos z was uzywa opon Michelin Energy E3B lub Toyo Proxes CF1?
Obie sa w podobnych cenach i zastanawiam sie ktore kupic.
Mam proxes CF1. Kupiłem, bo nie znalazłem negatywnej opinii na opony.com
Ciche, przyczepne, podobnie na mokrym - po prostu swietnie sie mi
na nich jezdzi.
Czy ktos z was uzywa opon Michelin Energy E3B lub Toyo Proxes CF1?
Nt michelin sie nie wypowiem. Potwierdze opinie nt Proxies (185/60/15):
-ciche
-przyczepne
-tna wode pieknie (zero aquaplaningu)
Nie wiem jak ze zuzyciem, ale mieszanka wydaje sie byc miekka.
Aha, i na 100% nie maja rantu chroniacego alufelge choc marketoidy podaja
ze maja. Rant ochronny to mam na Potenzach ale nie w Proxies ;).
Poszukuję tanio opon Michelin Pilot Primarcy lub Pilot Exalto rozm
205/55/16
Prosze o informacje z terenu Warszawy i okolic
Czy ktos z szanownych grupowiczow korzystał z uslug sklepu wysylkowego
Sieć Carman ok 415zł za Piloty (niedawno była promocja 4 płacisz za 3).
U innych ceny od 410-520zł
MK GALAXY VR6 LPG Michelin Pilot Exalto 205/60R15
Dobrze, zes cala, ale:
Jak zawsze w poludnie wracajac spokojnie po ciezkim dniu
Wczesnie ci sie dzionek konczy... Na biegunie poludniowym mieszkasz?
... ja spokojnie rozejzalam sie w prawo i nic weszlam na pasy
Jak mozna "rozejrzec sie" w prawo, mysle i nie wiem... Z lewej
przypadkiem nic nie moglo jechac?
... bum znalazlam sie na masce Astry, gdyby nie
moja puchowka to wpadlabym przez szybe do srodka, a tak pieknie
stoczylam sie na jezdnie!!! Blagam zjezdzajac z ronda zwolnijcie!!
I napisz, skad masz taka puchowke - sadzac po jej wlasciwosciach
tocznych, nosisz cos w stylu ubranka ludka od opon Michelin. Zawsze
chcialem taka miec ;)))
Teo
Teo wrote:
BEATA <be@grm.com.plpisze (jak zawsze, ciekawie:))
Dobrze, zes cala
Dziekuje!!!
Wczesnie ci sie dzionek konczy... Na biegunie poludniowym mieszkasz?
Nie, ale to byla sobota! Praca do poludnia na promocji!!
Jak mozna "rozejrzec sie" w prawo, mysle i nie wiem... Z lewej
przypadkiem nic nie moglo jechac?
nie moglo ulica byla jednostronna!!!
I napisz, skad masz taka puchowke - sadzac po jej wlasciwosciach
tocznych, nosisz cos w stylu ubranka ludka od opon Michelin. Zawsze
chcialem taka miec ;)))
Mala, czarna, HH (oj troszke musialam na nia czekac) ;))))))))
Pozdrawiam.
Basia
Drozdy koledzy, jestem użytkownikiem opon Michelin Eenergy 165/65R14
(fabryczne zamontowane) w autku z 12/1999 z silnikiem 1,4 wersja XR Presence
...
i mam cholerny problem ...
Otóż zauważyłem, że przestrzenie pomiedzy "wysepkaim" bieżnika są POPĘKANE
na całym obwodzie opny (każdej z 4 sztuk)
Zastanawiam się czy na takich oponach w ogóle wolno jeżdzić ???? aktualnie
muszę zmienić z zimowych na wyże opisane i mam duuuże wątpliowści czy wolno
to zrobić ... przy takich uszkodzeniach ...
Jęsli to pomoże postaram się zrobić zdjęcie MAKRO doskonale obrazujące te
uszkodzenia
Proszę skierujcie mnie na odpwoiednią grupe lub formum dyskusyjne ....
Pozdrawiam Exploris.
Pozdrawiam:
Tomec
Witam Wszystkich
Czy ma moze ktos z grupowiczow do sprzedania nieuzywana opone Michelin MXT
165/65 R14 (ten typ byl produkowany jakis czas temu)
Z checia kupie :-)
ja mam Michelin 175/65 R14
chyba będą pasowały - tyle, że mam cały komplet za cenę 600 zł
zobacz dokładny opis
http://allegro.pl/showitem.php?item=6801564
"J.F." wrote
Wywazyc sie wszystko da. A opony moga byc krzywe.
Przeca to był napisoł. :-) Wyważyć nawet kwadrat można.
Chodziło mi o to, że może się zdarzyć, że jakiś kawałek ścianki bocznej
jest twardszy lub bardziej miękki od całej reszty i inaczej się
odkształca pod obciążeniem, co powoduje wibracje na kierownicy, pomimo
tego, że na wyważarce wszystko wygląda cacy. Do sprawdzania takich
kwiatków służą specjalne wysokiej klasy wyważarki z rolką dociskową
(road force balancer) jak np. Hunter GSP9700, tylko nie znam nikogo,
ktoby takowe urządzenie w Polsce posiadał.
Z drugiej strony, oponom Michelin'a raczej się takie defekty nie
zdarzają, ale absolutnie wykluczyć tego też nie można.
A w ogóle, to wszystko zależy od oponiarza. Nawet najlepszy sprzęt do
wyważania nic nie pomoże jak operator nie kumaty. :-)
Pozdr.
Pete
Witaj.
Strona http://www.kormoran.pl/ już od ponad roku nie działa. O jakie opony
się pytasz? daj znać to ci poślę opis. Zajmuję się zawodowo oponami od 15
lat... A co do kontaktu to wal na maila do michelina, to jedna firma.
pozdro
Adam
Adam ja mam pytanie jako do fachowca.Mam oponę michelin MXV3 A 88H 195/60
15 opona nie uzywana z 1996 roku czy można dokupic jeszcze taka samą lub o
podobnym bieżniku i parametrach.
pzdr.danert
w razie pytań pisz
Adam
Adam ja mam pytanie jako do fachowca.Mam oponę michelin MXV3 A 88H
195/60
15 opona nie uzywana z 1996 roku czy można dokupic jeszcze taka samą lub o
podobnym bieżniku i parametrach.
pozdrawiam
eugeno
Oponki:
205/55/16 4 szt. Cena 300 PLN do negocjacji. Dorzucam 4 oponki zimowe, te
natomiast na zimę się już nie przydadzą - 4,5-5 mm bieżnika to za mało na
śnieg, jakby nie było, mimo, że przepisy bodaj dopuszczają 3 mm. Acz jeśli
ktoś lubi experymentować tj jeździć w lecie na zimówkach, to jak znalazł ;)
Przydadzą się też palaczom gum :)
Tel 880 445 818 Pozdrawiam
I najmocniej przepraszam za klasyczny spam, acz wbrew ew. komentarzom 4 szt
pilotek za 300 PLN to jak znalazł ;) Może być zapłata zamienna 10 flaszek 0,7
jakiejś lepszej wódki ;)(Beż ściemy) Zapraszam wrocławiaków, towar można
obejrzeć już po weekendzie (wyjeżdżam)...
Proszę nie odpisywać na maila z nagłówka, nie zaglądam do niego, proszę
dzwonić bądź SMS - oddzwonię.
pozdrowienia
Magda
On 24 Oct 1997 20:51:04 GMT, aah@freenet.edmonton.ab.ca () wrote:
Michelin wprowadza na rynek nowa serie (MXV4ZP) opon ktore wytrzymuja
jazde bez powietrza.
Mozna na nich przejechac do 80km zupelnie bez powitrza w oponie
z szybkoscia do 90km/godz bez szkody dla opony.
Jadac wolniej mozna przejechac znacznie wiekszy dystans.
Na pokazie wywiercono w sciance boczmej dziure srednicy 25mm i zaproszono
do porownania komfortu jazdy z nie uszkodzona opona.
Cena? Okolo 25% wiecej niz porownywalna (MXV4) zwyczajna opona Michelin.
Ja kiedys chodzilem na religie, ale obecnie w cuda nie wierze. Moze
to jest "pelna guma" :)))) .Chociaz byly takie rozwiazania ze stalowym
stelarzem w jakichs "amerykancach", jezeli sie myle (co do cudow i
"amerykancow") to prosze o sprostowanie.
Pozdrowienia
Wojtek B.
Jakiś miesiąc temu stałem się posiadaczem Seicento S 1.1 (12/1999).
Opony od nowego nie były zmienione. Przejechano na nich około 108 tys km.
Opony to Michelin MXT155/65 R13.
Mechanik do którego podjechaliśmy aby sprawdził nam wóz stwierdził że tak
naprawdę tylko przednie opony warto by wymienić bo tam zuzycie opon dało się
we znaki , a tylnie maja jeszcze dobry bieżnik ...
Na dniach chce wymienić z przodu opony na Dayton D110 165/65/R13 (podobno
lepsze od Kormoranów i Dębicy).
W bagażniku mam zapasową jeszcze nową (ani razu nie używaną) oponę Michelin
MXT , i myślałem aby kupić taką drugą i wtedy starą włożyć jako zapasówkę
...
Jednak chyba te opony nie są już produkowane od kilku lat , więc chyba zakup
nowej nie wchodzi w rachubę ...
Teraz zastanawiam się czy także nie powinien wymienić tylnich opon , tylko
trochę szkoda bo jesli wysokośc bieżnika oraz stan opon jest dobry to szkoda
je wyrzucać ...
Czy są jakieś "granice" lub okresy trwałości opon samochodowych ?
Powiedzmy mamy nowe "magazynowe" opony , wogóle nie uzywane , leżą sobie w
magazynie 6-7 lat , czy takie opony nadają się jeszcze do jazdy , czy mimo
że nie były wogóle używane nie nadają się już do użytku ?
Czy ktoś z Was jeździ / jeździł na tak starych oponach ?
Dzieki !
Na dniach chce wymienić z przodu opony na Dayton D110 165/65/R13 (podobno
lepsze od Kormoranów i Dębicy).
Dobre sa, oops - D100 dobre byly.
W bagażniku mam zapasową jeszcze nową (ani razu nie używaną) oponę Michelin
MXT , i myślałem aby kupić taką drugą i wtedy starą włożyć jako zapasówkę
...
Jednak chyba te opony nie są już produkowane od kilku lat , więc chyba zakup
nowej nie wchodzi w rachubę ...
POdzwon po hurtowniach i jakis gumiarzach, a takze sprawdz allegro -
moze jeszcze jedna sztuke kupisz.
Mozna tez pomyslec zeby ja zalozyc teraz na tyl - dorzniesz ja w
komplecie z tamtymi. Na nienapedzanym tyle rozny bieznik ma niewielkie
znaczenie.
Teraz zastanawiam się czy także nie powinien wymienić tylnich opon , tylko
trochę szkoda bo jesli wysokośc bieżnika oraz stan opon jest dobry to szkoda
je wyrzucać ...
I w zasadzie nie ma potrzeby.
Czy są jakieś "granice" lub okresy trwałości opon samochodowych ?
Powiedzmy mamy nowe "magazynowe" opony , wogóle nie uzywane , leżą sobie w
magazynie 6-7 lat , czy takie opony nadają się jeszcze do jazdy
Ludzie na starszych jezdza.
J.
"Krzysztof J" <krzysie@hotmail.comwrote in message
Kupilem Opla z oponami zimowymi i wlasnie kupuje opony letnie (z felgami).
Zapasowe kolo jest nie uzywane i ma opone Michelin. Czy moge dokupic trzy
kola jakies najtansze (np Kormoran, Barum lub Mabor) i jezdzic na nich
razem
z Michelinem? Jako zapasowe moge wozic kolo zimowe.
Nie, na tej samej osi muszą być takie same opony.
| Kupilem Opla z oponami zimowymi i wlasnie kupuje opony letnie (z
felgami).
| Zapasowe kolo jest nie uzywane i ma opone Michelin. Czy moge dokupic
trzy
| kola jakies najtansze (np Kormoran, Barum lub Mabor) i jezdzic na nich
razem
| z Michelinem? Jako zapasowe moge wozic kolo zimowe.
Nie, na tej samej osi muszą być takie same opony.
Przepisy zabraniaja?
To moze kupic jedna opone Michelin, a dwie gorsze? Czy moge zapasowe kolo
miec zimowe?
Krzysztof
Przepisy zabraniaja?
To moze kupic jedna opone Michelin, a dwie gorsze? Czy moge zapasowe kolo
miec zimowe?
Krzysztof
wez pod uwage ze ten michelin jako kolo zapasowe to pewnie ladnych pare sezonow przechulal sobie w
bagazniku wiec IMO nie nadaje sie do ciaglej jazdy. lepiej zostaw je nadal jako zapasowke i dokup 4 opony
(nawet gorsze - mandatu nie dostaniesz a pewnie bedzie bezpiecznej przy okazji).
Krzysztof J wrote:
| Nie, na tej samej osi muszą być takie same opony.
Przepisy zabraniaja?
To moze kupic jedna opone Michelin, a dwie gorsze?
Jeśli ta Michelinka jest nowa to owszem.
Czy moge zapasowe kolo
miec zimowe?
Po prostu na kole zapasowym jezdzisz proporcjonalnie
do jego stanu, jeśli opona nie jest stara i tego samego typu
co inne, to jezdzisz normalnie, jesli zapas wyraznie odroznia od
pozostalych kol (stary, zuzyty lub do innych zastosowan)
to ostroznie jedziesz do najblizszego serwisu ogumienia i naprawiasz
przebitke.
Pozdrawiam
Jakbyś kiedyś zakupił kiedyś 205 GTI Griffe 1905ccm, no toooo wymiata.
Pierwsza jazda do zmierzenia tych 8s do 100, zgubiłem tłumik.
Zmiana opon (Michelin) i jazda na trasie ok 198km/h przez 15 minut
równiutko, to tylko 50 kilometrów dobrej trasy... i jak nie brał oleju
(Helix ultra) tak pobrał swoje czyli litra. Pierwszy raz zobaczyłem jak
poniósł się leniwy wskażnik temp oleju (do chłodziwa też ma).
Z parametrów zależnie od źródła od 123 do 130 KM, ale 123 podawano dla
8,5s/100 a ten się wyrabiał szybciej. Tylko 850 kilo wagi. Lepi się do
drgi, zakręty płasko. Czarna skóra kubełki prawie.
Najbardziej lubiłem jazdy ze świateł bez przesady tylko do 100km/h,
szpanerzy i dresiarze i te opadnięte szczęki i żal że nie docisnęli gazu
pod podłogę.
Tu się lekko dusiło jedynkę żeby nie ślizgało kołami i szybka dwójka i w
deskę aż do setki...
Bez problemów przerabiają to na 180 koni, huh ale by było. Sprzedany.
Jak jeszcze jeździ takie coś zielone w metaliku, obniżone na R14 i
spojlerki pod zderzakami to było moje.
W w-wie.
now-Ice. Wg zdjęć w internecie bieżnik opon letnich jest taki sam jak na moich
oponach. Zimowa opona ma zupełnie inny bieżnik.
Czy to możliwe, aby opona letnia miała oznaczenie M+S?
(...)
Jest natomiast kolosalna roznica w zachowaniu jesli chodzi o naped przedni i
tylny. W moim bylym Punto zima jezdzilo sie niezle na oponach Michelin MXT
(bardzo dobre opony!), ale ze wzgledu na przedni naped auto zachowywalo sie
dziwnie przy skreceniu kol na sliskiej nawierzchni. Przy jakichkolwiek
(...)
Co do opon Michelin MXT i ich zachowania w zimie. Mam takie opony w
służbowym UNO. W porównaniu do Dębicy Vivo to jest IMHO koszmar.
Zdecydowanie lepiej mi się jeździ w zimie na Vivo niż MXT. Zaznaczam
że jest to moje odczucie. Być może ktoś ma odmienne :))
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński je@topnet.pl
Przeczytaj wszystkie posty z tego wątku
=?iso-8859-2?Q?Bart=B3omiej=20=A3atka?= <bla@fourpi.com.plwrote:
<CIACH
| choćby wystrzeli przednia opona
| i strzelisz w drzewo jakby nigdy nic.
Wlasnie... zdaje sie, ze cos takiego jak 'wystrzelenie opony' odeszlo
wraz z detkami, ale moze sie myle.
W takim razie zapytam: czy komus tak naprawde wystrzelila opona (mam
nosywiscie na mysli nowoczesne kapcie a nie jakies tam)
W moim Mini Morrisie wystrzelila prawie nowa opona Michelin. Samochod
na zlom. W Omedze ktora mam teraz oponia Goodyear rozwarstwila sie i
gdyby nie to ze ja w pore wymienilem to kto wie. Nie bylo tego za
bardzo widac ani czuc. Tylko powietrze powoli uchodzilo - raz na
tydzien mozna bylo dopompowac i bylo OK.
I jeszcze kiedys (mkoze 10 lat temu) rozerwala sie opona w autobusie
ktorym jechalem. Kierowca utrzymal go w drodze i nic sie nie stalo ale
to jakie strzepy zostaly z opony i co zostalo z felgi pamietam do
dzisiaj.
Pozdrawiam
Wojtek
kubi@kki.net.pl
http://www.kki.net.pl/kubissa
| W moim Mini Morrisie wystrzelila prawie nowa opona Michelin. Samochod
| na zlom.
Nie jarze,mi opona z tylu przy 140 wystrzelila(przy wyprzedzaniu) i nawet
prawie nie poczulem,z przodu przy 90 wystrzelila i bylo w miare spokojnie, o
czym my tu mowimy?
Pozdrufka
Kajman
Użytkownik Kajman <kar@polbox.comw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:qx_F3.18172$n4.300@news.tpnet.pl...
| W moim Mini Morrisie wystrzelila prawie nowa opona Michelin. Samochod
| na zlom.
Nie jarze,mi opona z tylu przy 140 wystrzelila(przy wyprzedzaniu) i nawet
prawie nie poczulem,z przodu przy 90 wystrzelila i bylo w miare spokojnie,
o
czym my tu mowimy?
--
Kajman, a czy Ty masz morrisa? :]
Pozdrawiam.
Paweł
de@alpha.net.pl
© 2009 Najlepszy miesiąc kawalerski w Polsce !!! - Ceske - Sjezdovky .cz. Design downloaded from free website templates